"مرشد عباس"، رفتاری دینی در درامی اجتماعی

نمایش "مرشد عباس" به کارگردانی محمدرضا بزرگزاد رفتار دینی را در یک درام اجتماعی روی صحنه برده است تا وفای به عهد را در صحنه ای جدید نشان دهد ،صحنه ای که بازیگران سه نسل اصفهان گرد هم آمدند تنها برای عهدی که مرشد باید به آن وفا کند.

محمدرضا بزرگزاد در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: "مرشد عباس" یک نمایش درام اجتماعی است که با تاکید بر عملی شدن رفتارهای دینی اجرا می‌شود و ترکیب متفاوتی از بازیگران اصفهان گرد هم آمدند به شکلی که می توان سه نسل از بازیگران اصفهان را در یک صحنه به تماشا نشست.

کارگردان نمایش "مرشد عباس" ادامه داد: این نمایش بیشتر به موضوع اجتماعی تکیه می‌کند و بر داد و ستدهای اجتماعی متمرکز است. موضوع اصلی آن پیرامون یک ساختمان است که دو خریدار دارد و در این نمایش با اشاره به رفتار عملی حضرت عباس(ع) همسانی و همزمانی قرار می‌دهیم بین وفای به عهد و آموزه های دینی و عهد شکنی که در داد و ستد های جامعه امروز انجام می شود و سعی کردیم  از طریق نمایش ، رفتار دینی را ترویج دهیم و دین به گفتار تبدیل نشود و در رفتار نیز متبلور شود.

وی با اشاره به طراحی صحنه و موسیقی این نمایش گفت: ویژگی این نمایش به کارگیری ریشه دارترین نمایش یعنی تعزیه در صحنه است ما با بهانه قرار دادن زندگی یک تعزیه خوان در روی صحنه تکه هایی از شیوه های اجرایی تعزیه خوانی را اجرا کردیم و در کنار آن موسیقی تعزیه را وارد صحنه کردیم.

بزرگزاد اضافه کرد: طراحی صحنه یک کار مینی مالیست است و مخاطب وقتی این نمایش را ببیند متوجه می‌شود که با حداقل ترین وسایل محیط مورد نظر را ساخته ایم.

کارگردان نمایش "مرشد عباس" تصریح کرد: در تئاتر چیزی که بیشتر از مفهوم اهمیت دارد کیفیت است وقتی تئاتر با کیفیتی به مخاطب ارایه شود قطعا مفهوم خود را می‌رساند و ما یک نقصان اجتماعی را با تاکید بر رفتار های دینی روی صحنه برده ایم و با توجه به بازیگر های پیشکسوت و کیفیت کاری که پیدا کرد مردم حرف این نمایش را باور می کند.

به گزارش ایمنا،‌   نمایش "مرشد عباس" به کارگردانی محمدرضا بزرگزاد از ۹ تا ۲۵ آبان ساعت ۱۹ در تالار فرشچیان برای علاقه مندان روی صحنه می‌رود.

کد خبر 357899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.