۳۰۰ تابلوی شهری علایم مسمومیت با گاز را هشدار می‌دهد

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما ۳۰۰ تابلوی شهری علایم مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن را هشدار می‌دهد.

احمد رضایی دارافشانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: تابلوهای شهری هدفمند و متناسب با نکاتی است که شهروندان باید از آنها مطلع و آگاهی داشته باشند، با توجه به اینکه امسال فصل سرما و برودت هوا زودتر از راه رسیده است، تابلوهای شهروندی به موضوع مهم رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از بخاری و نصب اتصالات آن اختصاص یافته است.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با بیان اینکه هر سال در خصوص رعایت نکردن موارد ایمنی هنگام نصب و راه‌اندازی بخاری و اتصالات آن آمارهایی از گازگرفتگی و فوت به گوش می‌رسد، تصریح کرد: امسال حدود ۱۰۰ پایه بتنی از تابلوهای شهری در خصوص نحوه نصب لوله‌های بخاری و نصب وسایل گرمایشی و ۳۰۰ تابلوی شهری علایم مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن را به شهروندان هشدار می‌دهد.

وی ادامه داد: طی امروز و فردا ۳۰ هزار بروشور تکمیلی در خصوص این مسایل در وسایل حمل و نقل عمومی شهر توزیع می‌شود که امیدواریم شهروندان این تابلوها را مورد توجه قرار داده و با رعایت نکاتی که هشدار داده شده، زمستان خوبی را پشت سر بگذارند.

رضایی از تدوین نقشه راه این اداره برای اجرای هدفمند و کارآمد فرهنگ شهروندی خبر داد و گفت: این نقشه راه، یک برنامه عملیاتی بوده که در چارچوب وظایف برنامه‌های این اداره تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در این نقشه راه، سمت و سوی برنامه‌ها و اهداف اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان مشخص شده است، افزود: محور برنامه‌ها در نقشه راه، توسعه مخاطب است و این موضوع به شدت در حال پیگیری است؛ بر اساس نگاه توسعه مخاطب، مراکز جمعیتی شهروندان همچون مجتمع‌های مسکونی، باغ‌های بانوان و مدارس شناسایی خواهند شد و پیام‌ها و آموزه‌های شهروندی را در قالب‌های متفاوت و به صورت هدفمند به آنها انتقال خواهیم داد.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حوزه فرهنگ، مخاطب محور است گفت: اگر نگاه توسعه‌ای داشته باشیم، می‌توانیم گستره بیشتری از مخاطبان را زیر پوشش برنامه‌های فرهنگ شهروندی قرار دهیم و پیام‌های شهروندی بهتر و موثر به شهروندان انتقال داده شود.

کد خبر 357874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.