۱۰۰۰ بیمار قلبی از خدمات اورژانس اصفهان استفاده کردند

رییس مرکز اورژانس پزشکی اصفهان گفت: در مهرماه امسال، بیش از یک هزار بیمار قلبی از خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان بهره‌مند شدند.

غفور راستین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان در هفتمین ماه از سال جاری به ۱۸ هزار و ۶۷۹ ماموریت اعزام شدند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۲۵ ماموریت غیرتصادفی و پنج هزار و ۸۵۴ ماموریت تصادفی بود.

وی تاکید کرد: از مجموع این امدادرسانی‌ها ۱۵ هزار و ۸۹۰ مورد در مناطق شهری و دو هزار و ۷۸۹ مورد در نقاط جاده‌ای بود.

رییس مرکز اورژانس پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در مهرماه امسال ۱۳ هزار و ۳۲۴ بیمار و مصدوم پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل و سه هزار و ۲۸۴ نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

راستین با بیان اینکه  تعداد تماس‌های ورودی به اتاق‌های فرمان ۱۱۵ اصفهان در مهرماه ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ مورد بوده است، افزود: در این مدت ۳۰ بیمار با مشکل ایست قلبی تنفسی با تلاش پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی احیا شدند و سه مادر باردار نیز فرزند خود را پیش از رسیدن به بیمارستان به دنیا آوردند.

وی با تاکید به اینکه در مهرماه امسال ۳۶ حادثه ویژه اورژانسی در سطح استان رخ داد، گفت: در این مدت یک هزار و ۹۵۷ بیمار با مشکل قلبی، ۷۶۹ بیمار تنفسی، ۱۹ مورد مسمومیت با مونوکسید کربن، ۱۳۵ مورد زنان و زایمان و ۸۷۴ مصدوم ناشی از سقوط از خدمات درمانی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان بهره‌مند شدند.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان به اشاه به آمار فعالیت این مرکز در روز گذشته یکشنبه ۱۳ آبان ماه ۹۷، یادآور شد: تعداد هزار ۹۶۴ تماس تلفنی و تعدا ۳۰۰ ماموریت و تعداد ۶۷ تصادف شهری و تعداد ۱۰ تصادف جاده ای گزارش عملکرد فوریت های پزشکی اورژانس اصفهان در روز گذشته بوده است.

کد خبر 357873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.