پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۴هزار تن محصول "به" از باغات اصفهان

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می شود امسال ۱۴هزار و ۴۰۰ تُن محصول "بِه" از باغات استان اصفهان برداشت شود که نسبت به تولید سال گذشته ۴۰ درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان، احمدرضا رئیس زاده، اظهار کرد: برداشت " بِه " ازنیمه مهرماه امسال در مناطق معتدل استان آغاز شده و تا اواخرآبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود میزان برداشت محصول "به " در سال ۹۷ به دلیل خشکسالی، شرایط  نامناسب آب وهوایی در زمان گرده افشانی و تلقیح گل‌ها در برخی مناطق استان به ۱۴هزار و ۴۰۰ تُن برسد که نسبت به تولید سال گذشته ۴۰ درصد کاهش نشان می دهد.

رئیس‌زاده ادامه داد: سطح باغات "به" در استان اصفهان دو هزار و۳۲۸ هکتار است که از این میزان ۳۰۶ هکتار آن به مرحله باردهی نرسیده است.

 مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اعلام اینکه رقم عمده بِه این استان "رقم به اصفهان" است که از ارقام مرغوب، تجاری و بازار پسند محسوب می‌شود، افزود: عمده باغات "به" استان اصفهان در شهرستان‌های نظنز، فلاورجان، کاشان، تیران و کرون، شهرضا، اردستان، شاهین شهر و گلپایگان واقع شده است.

کد خبر 357871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.