اجرای طرح "مدیریت مورد" در ۱۶ استان کشور آغاز شد

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در کارگاه آموزشی "مدیریت مورد" ویژه معتادان در حال بهبود، بازتوانی روانی و اجتماعی فرد بهبود یافته را مهم تر از مسیر درمان عنوان کرد و گفت: درصورتیکه این نقصان رفع شود راهبردها به نقطه مطلوب می‌رسند.

به گزارش ایمنا به نقل مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، فرید براتی سده در دومین دوره آموزشی مدیریت مورد ویژه معتادان در حال بهبود در مازندران اشاره کرد : ۱۶ استان برای اجرای این طرح با اولویت معتادان متجاهر آغاز شده است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رویکردهای مدیریت مورد در پیشگیری از اعتیاد افزود : با وجود هشت هزار مرکز درمانی سرپایی و هزار و ۲۰۰ مرکز اقامتی، در بحث درمان هیچ کمبودی وجود ندارد و تمامی کمبودها و غفلت‌ها در مهم‌ترین بخش از روند بهبودی یعنی زمانی که فرد از مراکز درمانی ترخیص می‌شود، وجود دارد.

 براتی سده بازتوانی روانی و اجتماعی فرد بهبود یافته را مهم‌ترین قسمت از مسیر درمان عنوان کرد و گفت: درصورتی که این نقصان رفع شود راهبردها به نقطه مطلوب می‌رسد.

وی "مدیریت مورد " را طرح مددکاری بسیار جدی در توانمند سازی و بازگشت معتادان بهبود یافته به اجتماع دانست و تصریح کرد: نیازهای این قشر از جامعه متفاوت از سایرین است و به دلیل اینکه عموما افرادی طرد شده و بیگانه از توانمندی‌های خود هستند، برای بهبودی کامل آنها به اقدامات مددکاری اجتماعی و حضور جدی در فضای زندگی آنها نیاز است.

براتی سده، به تصویب آیین نامه درمان و کاهش آسیب معتادان بی بضاعت و تحویل وظیفه ساماندهی آنها به سازمان بهزیستی تاکید کرد و گفت: سازمان بهزیستی از طریق مدیریت مورد  به برگزاری کارگاه‌های دوره‌ای با اولویت معتادان متجاهر اقدام کرده است که این طرح شامل تمامی معتادان بهبود یافته می‌شود.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تاثیر معضلات اجتماعی به خصوص بیکاری در بازگشت فرد بهبود یافته به اعتیاد یادآور شد: طرح آماده‌سازی شغلی و آموزش نحوه نگهداشت و بازتوانی شغلی در حال اجراست که در پایان فرد بهبود یافته برای دریافت تسهیلات اشتغال و منابع مالی معرفی می‌شود.

کد خبر 357870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.