تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اصفهان ۲هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان گفت: در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان ۳۳۰ پروژه آماده برای واگذاری به بخش خصوصی دارد که از این میان ۱۱۰ پروژه قابل ارائه و معرفی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نعمت‌الله اکبری عصر امروز (یکشنبه ۱۳ آبان) در همایش واگذاری پروژه‌های عمرانی استان اصفهان به متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی، درقالب تبصره۱۹ قانون بودجه ۹۷، با بیان اینکه واگذاری این پروژه‌ها از سال ۱۳۹۴شروع اما تا کنون تعداد کمی از آنها واگذار شده است، اظهار کرد: تا به حال بر اساس قیمت‌ها در سال های قبل نزدیک به یک‌هزار و ۳۰۰میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده و براساس موافقت‌نامه‌هایی که تا به امروز امضا شده، در بخش های مختلف امکان واگذاری آنها فراهم شده است همچنین برای به انجام رسیدن این پروژه‌ها نزدیک به دوهزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی با بیان اینکه سهم اصفهان در پروژه‌های استانی قابل ملاحظه است، افزود: از بین پروژه‌هایی که دستگاه‌های مختلف داشتند نزدیک به ۳۳۰ پروژه شناسایی شد و پس از جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی ۱۱۰ پروژه امروز معرفی می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان تصریح کرد: ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی و شش هزار پروژه نیمه تمام ملی در کشور وجود دارد.

وی افزود: اگر دولت بخواهد بر اساس فهرست بهای سال ۹۶ نیز برای این پروژه‌ها اعتبار در نظر بگیرد، نزدیک به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که توان بودجه‌های عمرانی کشور برای این مهم کفایت نمی‌کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با اشاره به ماده ۲۷ قانون برنامه و بودجه کشور، گفت: در این قانون جدا کردن دولت از تصدی‌گری و فراهم کردن زمینه برای ورود بخش خصوصی شروع شد تا سرانجام در تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۷، تشکیل چنین همایش‌هایی برای واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خوصی و تعاونی لحاظ شد.

اکبری با اعلام اینکه دولت مشوق‌هایی را برای مشارکت قرار داده است، افزود: مشوق‌هایی که امروز عرضه می‌شود امضای سران سه قوه مجریه قضاییه و مقننه را دارد که توسط رییس جمهور ابلاغ شده است، در کنار این‌ها اگر نیاز به تسهیلات بیشتری باشد امکان فراهم سازی زمینه برای جلب و جذب بخش خصوصی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: این اقدام یک گام جدی برای خودکفایی کشور و مقابله با تحریم‌ها است.

کد خبر 357831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.