بار دیگر اهدای عضو در اصفهان نجات بخش زندگی ۳ نفر شد

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان گفت: در اقدامی خداپسندانه کبد و کلیه‌های مرد ۴۴ ساله اصفهانی که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

مریم خلیفه سلطانی در گفت‌و گو با خبرنگار  ایمنا، اظهار کرد: ابراهیم کیان پور ۴۴ ساله ساکن اصفهان بر اثر حادثه کار، دچار مرگ مغزی شد و در  بیمارستان گلدیس شاهین شهر بستری بود.

وی افزود: پس از صحبت با اعضای خانواده این بیمار مرگ مغزی در خصوص پیوند اعضا، با رضایت کامل آنان، وی از بیمارستان گلدیس شاهین شهر به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان منتقل و پس از مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به سه بیمار نیازمند پیوند عضو، بخشید.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان با بیان اینکه این مورد، سی و سومین مورد اهداء عضو در سال جاری اصفهان بوده است، تصریح کرد: کلیه‌های ابراهیم کیان پور در اصفهان به دو بیمار نیازمند به پیوند کلیه که از نارسایی کلیه در رنج بودند، اهدا شد و با اهدای کبد وی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان به بیماری نیازمند کبد، حیاتی دوباره بخشیده شد.

وی با بیان اینکه در گذشته بیماران برای پیوند کبد به استان های تهران و فارس سفر می کردند اما امروز استان اصفهان در پیوند کبد توانمند شده و دیگر نیازی به اعزام بیماران برای پیوند به استان های مجاور نیست، عنوان کرد: دهمین عمل موفقیت آمیز جراحی پیوند کبد در سال جاری در اصفهان توسط دکتر بهنام صانعی فوق تخصص پیوند کبد و مجاری صفراوی در اتاق عمل الکتیو مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) انجام شد.

خلیفه سلطانی خاطرنشان کرد: زندگی بدون کبد یعنی مرگ و باید توجه داشت طبق آمار هر دقیقه یک نفر به لیست انتظار پیوند اضافه می شود و در هر دو ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را از دست می دهد و این در حالی است که خداوند با دادن فرصت به برخی افراد برای بخشیدن حیات دوباره به این بیماران لذت شیرین بخشش را نصیب آنان می‌کند.

کد خبر 357828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.