دانش‌آموزان باید بر اساس آموزه‌های دینی و انقلابی تربیت شوند

لنجان-مدیر آموزش و پرورش منطقه زرین شهر گفت:اگر دانش آموز مطالبه گر، آرمان خواه و عدالت طلب باشند، می توانند همواره با روحیه استکبارستیزی در مقابل استکبار جهانی بایستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، ایرج شاهمرادی در آیین تجدید میثاق دانش آموزان با شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: ۱۳ آبان یادآور نقش دانش‌آموزان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است، چراکه در این روز خون تازه‌ای در بدنه دانش اموزی کشور به جریان افتاد و بعد از آن باعث شد دانش‌اموزان در دفاع مقدس به خوبی بدرخشند و جلوه‌هایی ماندگار را از خود به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به نقش مهم دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: تاریخ هیچگاه فراموش نخواهد کرد که در سیزدهم آبان ماه ۱۳۵۷ که انقلاب اسلامی به اوج خود رسیده بود چگونه ده ها نفر از دانش‌آموزان با الگوپذیری از قیام امام حسین(ع) برای دفاع از دین مبین اسلام در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، هدف تیراندازی مأموران رژیم پهلوی قرار گرفتند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه زرین شهر با بیان اینکه دانش آموزان باید شهدا را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: ساعت یازده صبح، سیزدهم آبان ماه ۱۳۵۷  مأموران، ‌ ابتدا چند گلوله گاز اشک‌آور در میان جمعیت پرتاب کردند؛ اما نه تنها دانش آموزان از این حرکت مأموران رژیم پهلوی وحشت نکردند بلکه با فریاد الله‌اکبر، لرزه بر اندام رژیم پهلوی افکندند و در نهایت  ۵۶ نفر از انها شهید و صدها نفر مجروح شدند.

وی با بیان اینکه  سیزده آبان از خاطره انگیزترین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی است، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، و با آغاز جنگ تحمیلی بار دیگر دانش‌آموزان لبیک گوی امام خمینی(ره) حضور در جبهه های حق علیه باطل و پاسداری از مرزهای ایران اسلامی و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را وظیفه خود دانسته و بار دیگر حضور در سنگر علم را رها کرده و در سنگر جهاد حضوری پرشور یافتند و شهدای بسیاری چون شهید حسین فهمیده را تقدیم اسلام کردند.

شاهمرادی با بیان اینکه دانش آموزان انقلابی امروز، مدیران آینده کشور خواهند شد، اضافه کرد: وظیفه نسل جوان کشور و دانش آموزان امروز صیانت از آرمان‌های شهدایی است که برای امنیت و آرامش این مرز و بوم ایثار کرده و جان خود را فدای اسلام کردند از این رو دانش‌آموزان باید از سبک زندگی و باورهای شهدا الگو بگیرند تا به موفقیت دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید بر اساس آموزه‌های انقلابی تربیت شوند، عنوان کرد: اگر دانش آموز مطالبه گر، آرمان خواه و عدالت طلب باشند، می توانند همواره با روحیه استکبارستیزی در مقابل استکبار جهانی بایستند.

کد خبر 357827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.