شبیه خوانی ورود اسرای کربلا به مدینه

مراسم تعزیه خوانی به همت مجموعه فرهنگی مذهبی تخت فولاد و همچنین حمام موزه رهنان وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این مراسم که به شبیه خوانی ورود بازماندگان و اسرای سپاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به شهر مدینه می پرداخت، جمعی از مردم پس از اقامه نمازهای مغرب و عشا در مقبره بابا رکن‌الدین در تخت فولاد اصفهان، به تماشای این شبیه خوانی در محوطه بیرونی مقبره نشستند.

شبیه خوانی ورود اسرا به مدینه به روایت بخشی از تاریخ کربلا می پرداخت که در آیین های تعزیه خوانی و شبیه خوانی کمتر به آن پرداخته شده است. در این روایت حضرت زینب‌(س) ، حضرت امام زین‌العابدین‌(ع) ، دختران حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) و سایر زنان و کودکان بازمانده از شهدای کربلا به قصر یزید وارد می شوند. حضرت امام سجاد(ع) که در این دوران بیمار بوده‌اند، علیرغم مخالفت سرسختانه یزید به سخنرانی می پردازند. ایشان در این زمان خطبه ای غرا و کوبنده قرائت می‌کنند و با بیانات شیوا و صحیح خود لرزه بر اندام یزید و یاران لعین او وارد می کنند.

فصل اول آیین های شبیه خوانی و پرده خوانی "آیین به آیین" با برگزاری مجلس شبیه خوانی ورود اسرا به مدینه و شبیه خوانی شهادت امام حسن مجتبی‌(ع)، ۱۰ و ۱۱ آبان ماه در جوار مقبره بابا رکن‌الدین در تخت فولاد پذیرای شهروندان بود.

همچنین پرده خوانی با موضوع رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و  پرده خوانی داستان "ضامن آهو و گودال قتلگاه"، ۱۶ و ۱۷ آبان ماه از ساعت ۱۶ در تکیه بابا رکن‌الدین تخت فولاد از دیگر برنامه های "آیین به آیین" است.

کد خبر 357808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.