برخی باور نمی‌کنند مجلس مخالف استثنا شدن شهرداران از قانون است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به طرح جدید «مستثنی شدن شهرداران کلان‌شهرها از قانون منع به کارگیری بازنشستگان» گفت: فضای کلی مجلس موافق اعمال استثنا در این قانون نیست.

سیده حمیده زرآبادی با اشاره به ارائه طرحی جدید به مجلس به منظور استثنا کردن شهرداران کلانشهرها از قانون منع بکارگیری بازنشستگان به خبرنگار ایمنا گفت: نمایندگان معتقدند اگر اعمال استثنا در قانون منع بکارگیری بازنشستگان باب شود، این قانون از اصل خود خارج می شود.

وی درباره آخرین وضعیت این طرح تصریح کرد: بعد از اینکه مجلس با فوریت طرح استفساریه استثنا شدن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مخالفت کرد، طرح دیگری به کمیسیون اجتماعی ارائه شد که در این طرح موضوع استثنا شدن شهرداران کلانشهرها مورد تاکید قرار گرفته است، اما از آنجا که مجلس با فوریت طرح مخالفت کرد، احتمالا با این طرح نیز مخالفت می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: انتخاب آقای افشانی به عنوان شهردار تهران در شرایطی صورت گرفت که فوریت قانون منع به کارگیری بازنشستگان با ۷۵ درصد رای موافق (موافقت سه چهارم نمایندگان) در مجلس رای آورده بود، لذا انتظار می رفت که شورای شهر تهران در انتخاب شهردار این موضوع را در نظر بگیرند که متاسفانه به این واقعیت توجه نکردند و الان در این وضعیت گرفتار شده است.

زرآبادی با اشاره به برگزار نشدن جلسه انتخاب شهردار جدید در شورای شهر یادآور شد: برخی مواقع دستگاه‌ها نمی‌خواهند باور کنند که فضای عمومی مجلس مخالف طرحی است. در موضوع تفکیک وزارتخانه‌ها هم شاهد این موضوع بودیم که دولت باور نمی کرد که مجلس به تفکیک رای ندهد.

وی افزود: به همین دلیل دولت هم سه بار به اشکال مختلف این طرح را ارائه کرد و هر بار هم مجلس به آن رای منفی داد. در مورد استثنا شدن شهردار تهران یا شهرداران کلانشهرها هم همین نگاه وجود دارد و شوراها نمی خواهند باور کنند که مجلس با این استثنا مخالف است.

کد خبر 357802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.