مشق وحدت و استکبار ستیزی مردم لنجان در راهپیمایی ۱۳ آبان

لنجان-امروز، روز تجلی حضور و روز تجلی استکبار ستیزی است، روز ۱۳ آبان ماه روزی که مردم شهرستان لنجان همگام با مردم سراسر ایران ، با عزمی راسخ‌تر از گذشته در راهپیمایی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان به حدی پرشور برگزار شد زبان از بیان و قلم از ترسیم این عظمت قاصر است. امروز روز «مرگ بر آمریکاست»، روزی که استکبار جهانی بار دیگر پاسخ تمام دشمنی و توطئه های خود را از دانش‌آموزان و دانشجویان و آحاد ملت ایران گرفت.

راهپیمایی ۱۳ آبان ساعت ۹ صبح در میدان انقلاب زرین شهر آغاز شد و این میدان بار دیگر شاهد حضور جمعیت گسترده‌ای از نسل‌های مختلف انقلاب برای خلق یک حماسه سیاسی دیگر بود. شمار زیادی از اقشار مردم اعم از زن و مرد، پیر، جوان، کودک و نونهال مرکز زرین شهر گردهم آمده بودند تا حماسه دیگر را خلق کنند. مردم لنجان در نمایش دیگری از «وحدت»، «ولایت پذیری» و «استکبارستیزی» به دنیا اعلام کردند که همواره پیشتیبان نظام و ولایت فقیه زمان خود هستند.

حضور پلیس راهور از همان ساعت ها پیش از زمان آغاز رسمی راهپیمایی در خیابان ها و معابر زرین شهر مشهود و پررنگ بود و در راستای تأمین نظم و امنیت بیشتر مراسم، محدودیت های ترافیکی را به سمت میدان مرکزی شهر اعمال شده  بود. دانش آموزان با در دست داشتن پلاکاردهایی که شعار مرگ برآمریکا، مرگ بر اسرائیل و... بر روی آنها نقش بسته بود در خیابان های منتهی به میدان مرکزی شهر حضور داشتند و شعارهای دشمن شکن را فریاد می زدند. پیر و جوان مشغول استماع سخنان انقلابی ناطق مراسم حجت الاسلام قاسم باقریان بودند و در این میان می شد چهره های سیاسی و مسئولان شهرستان لنجان را نیز از میان جمعیت رصد کرد.

پس از پایان سخنرانی امام جمعه زرین شهر راهپیمایی از میدان انقلاب به سمت مصلی بزرگ زرین شهر با سر دادن شعارهای مختلف آغاز شد. در طول مسیر دانش آموزانی بودند که لباس فرم برتن کرده و با حرارت بسیار شعارهای انقلابی سر می دادند. جلوتر حلقه بزرگی تشکیل شده بود که ناظران اطرافش منتظر به آتش کشیده شدن پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند. بوی بنزین همه جا فرا گرفته بود و پرچم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در آتش می سوخت.

ایرج شاهمرداری مدیر آموزش و پرورش منطقه زرین شهر گفت: امروز دانش‌آموزان با حضور در راهپیمایی روز ۱۳ آبان، اقتدار خود را به نمایش گذاشتند و از این جهت این روز، روز غیرتِ دانش‌آموزی و نماد استکبارستیزی است.

وی ۱۳ آبان را نماد حضور نسل جوان در صحنه های حساس دانست و افزود: امام خمینی(ره)، در مقابل حرکت دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ فرمودند: «عزیزان من صبور باشید که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است. ایران امروز جایگاه آزادگان است من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام و صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم«.

مدیر آموزش و پرورش منطقه زرین شهر تصریح کرد: امروز آحاد مردم شهرستان لنجان در کنار نسل جوان حضور یافته و در کنار ملت ایران با حضور ده ها میلیونی خود در قالب اقیانوسی از امواج انسانی، با شعار مرگ بر امریکا اتحاد و همبستگی و اقتدار خود را در دفاع از آرمان های امام راحل، ارزش های انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری برای جهانیان به نمایش گذاشتند و نشان دادند همواره پشتیبان ولایت فقیه زمان خود هستند.

محمد سلیمیان یکی از دانش آموزان حاضر در راهپیمایی از این روز چنین می گوید: روز ۱۳ آبان برای ما دانش آموزان روز بزرگی است تا امروز که همه نقشه های دشمنان  نقش بر آب شده است.

وی ادامه می دهد: ما امروز با حضور خود به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادیم به هیچ عنوان از راه و آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری کوتاه نمی آییم.

صالح صادقی یکی دیگر از دانش آموزان زرین شهری اظهار می کند: این روز افتخار ما دانش آموزان است و وظیفه خودمان می دانیم که در این راهپیمایی هر سال بیاییم تا نسل بعد از ما نیز با همین قدرت و انسجام در میدان باشند.

وی می افزاید: آمریکا باید بداند که ملت ایران هوشیار است و جوان ایرانی با بصیرت و درک موقعیت با تمام توان در صحنه هست و لحظه ای میدان را خالی نمی کند.

صادقی می گوید: ما دانش آموزان ایرانی با درس خواندن و حرکت در مسیری رهبری به جلو می رویم و نشان می دهیم راهی برای سلطه دوباره بر ایران اسلامی نیست و اگر هزاران بار قطعه قطعه شویم مبارزه می کنیم.

کد خبر 357794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.