جنگ امروز آمریکا با ملت ایران جنگ اقتصادی است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: امروز جنگ در میدان‌های متعدد توسط آمریکا جریان دارد که نمونه آن جنگ اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی امروز (یکشنبه) در راهپیمایی ۱۳ آبان اظهار کرد: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسید.

وی افزود: استکبار جهانی یعنی قدرتی که برای رسیدن به اهداف پلید خود ولو با زیر پاگذاشتن حقوق ملت‌ها دست به هر جنایتی می‌زنند.

امام جمعه گلپایگان تأکید کرد: مسأله استکبار ستیزی در فرهنگ دینی و آموزه‌های وحیانی جایگاه ویژه‌ای دارد و ما به عنوان یک مسلمان و شیعه و پیرو مکتب امام حسین(ع)  باید وظیفه خود در مواجه با پدیده استکبار را بدانیم و به درستی عمل کنیم تا در انجام وظیفه قصور نداشته باشیم.

وی افزود: پیام سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا مبارزه با ظلم و ستم و مبارزه با هر عنصر و پدیده‌ای که عزت یک مومن را خدشه‌دار  می کند، است.

کرامتی با بیان اینکه سیره نبی مکرم اسلام(ص) ظلم کردن و ظلم پذیری نیست، ادامه داد: فرد انقلابی باید مبارزه با استکبار جهانی را وظیفه خود بداند، زیرا استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب دشمنی خودش با ملت ایران را در عناوین مختلف به اثبات رسانده است.

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب آمریکایی‌ها در پی مخالفت با دولت مردمی مصدق جریان کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند تا منجر به سرنگونی دولت مصدق شد.

وی با بیان این‌که مردم با نثار خون هزاران شهید و تحمل سختی‌ها نظام اسلامی را به رهبری امام پایه گذاری کردند، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملت و جوانان انقلابی و دشمن شناس متوجه شدند که سفارت آمریکا در ایران منشأ تمام توطئه‌ها است و باید تسخیر شود.

امام جمعه گلپایگان افزود: امام حرکت انقلابی دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را "انقلاب دوم" نام گذاشت زیرا هیمنه آمریکا را در هم شکست، امام همواره بر استمرار و زنده نگه داشتن ۱۳ آبان و اینکه نباید تحت اصول دیپلماسی به فراموشی سپرده شود را تأکید داشتند.

وی تاکید کرد: امروز جنگ در میدان‌های متعدد توسط آمریکا جریان دارد که نمونه آن جنگ اقتصادی است.

کرامتی گفت: وظیفه مسلمانان انقلابی پس از دشمن شناسی استقامت، پایداری و مقاومت در برابر توطئه‌های مختلف دشمن است براساس آموزه‌های قرآنی شرط پیروزی در مقابل دشمن استقامت است.

کد خبر 357793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.