پرسپولیس به تفکر بچگانه بازیکنانش باخت

تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا را به نماینده ژاپن باخت که رفتار غیر حرفه‌ای تعدادی از بازیکنان این تیم تاثیر زیادی در شکست سرخها داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاید بدبین ترین هوادار پرسپولیس هم تصور نمی‌کرد که قرمزپوشان تهرانی در مهم‌ترین بازی تاریخ فوتبالشان اینطور دست و پابسته و بی خطر در مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن حاضر شوند اما این اتفاق افتاد و شکست دو بر صفر شاگردان برانکو در مقابل نماینده ژاپن کار این تیم را برای انجام بازی برگشت و قهرمانی در آسیا بسیار سخت کرد.

غافلگیری بازیکنان پرسپولیس و شوکه شدن آنها بابت این شکست را می‌توان از رفتار بعضی از بازیکنان این تیم مثل سیامک نعمتی و شجاع خلیل‌زاده در پایان مسابقه فهمید که کاملا عصبی بودند و این یعنی پرسپولیسی‌ها حتی فکرش را هم نکرده بودند که با این نتیجه مطمئن مغلوب حریف ژاپنی خودشان شوند.

البته کاشیمای ژاپن در ظاهر تیم آنچنان توانمندی از لحاظ فنی نبود اما دست کم‌گرفتن پرسپولیسی‌ها و صحبت از قطعیت قهرمانی پیش از انجام بازی فینال موضوعی بود که باعث شد نماینده ایران نتواند در بازی رفت بازی خوبی به نمایش بگذارد و حالا باید چشم به بازی برگشت داشته باشد.

فوتبالیست‌های ایرانی هرچقدر که از لحاظ فنی و استعداد توانمند هستند ولی رفتارهای غیرحرفه‌ای جزئی جدا نشدنی از رفتار و اعمال ایرانی‌ها است و درست در جایی که باید با خویشتن داری و حرفه‌ای گری فرصت را برای موفقیت تیم خودشان فراهم کنند دست به انجام رفتارهایی می‌زنند که برایشان دردسرساز می شود.

اخراج بچگانه سیامک نعمتی آن هم در روزهایی که دست پرسپولیس به شدت خالی از بازیکن است و البته پرخاشگری‌های شجاع خلیل‌زاده که می‌توانست منجر به اخراج هم بشود نمونه کوچکی از این غیر حرفه‌ای بودن فوتبالیست های ما است که به هنگام ثبت قرارداد به دنبال پول حرفه‌ای هستند اما در بروز رفتار به مانند یک ورزشکار آماتور برخورد می‌کنند.

بازی در فینال لیگ قهرمانان آسیا با حضور داورانی که از کوچکترین خطای رفتاری و فنی نمی‌گذرند تفاوت زیادی با داستان لیگ برتر ایران و کشمشک‌های درون زمین دارد ولی این مسئله هنوز برای بعضی از بازیکنان پرسپولیس جا نیفتاده است.

پرسپولیس به عنوان قهرمان دو ساله فوتبال ایران و قوی‌ترین نماینده کشورمان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فینال این مسابقات اسیر بی برنامگی و کم ظرفیتی تعدادی از بازیکنانش شد که رقابت در چنین میدان مهمی را با انجام یک بازی درون تیمی و دوستانه اشتباه گرفتند و امروز باید تلاشی ده برابر را از خودشان به نمایش بگذارند تا شاید بتوانند در بازی برگشت این نتیجه غیرمنتظره را جبران کنند.

البته به شرطی که در تهران هم دوباره با دیدن آن همه جمعیت علاقمند به فکر تسویه حساب‌های شخصی با بازیکنان حریف نباشند.

کد خبر 357786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.