موافقت شورای شهر با فروش ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بی آر تی اصفهان

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با طرح دو فوریتی فروش ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری برای ایجاد زیرساخت‌های بی آر تی اصفهان موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح دو فوریتی مبنی بر فروش ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین اعتبار ایجاد زیرساخت‌های لازم برای خطوط بی آر تی اصفهان از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام شد.

مرتضی طهرانی، معاون امور مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان در خصوص  لزوم دوفوریت این طرح اظهار کرد: قید دو فوریت به این دلیل است که در وزارت کشور اعتبار محدودی وجود داشته است و به دلیل تغییر مدیریت‌ها این طرح فعال شده است، کلانشهرها برای دریافت این اعتبار با یکدیگر  رقابت دارند و از این رو این طرح را در قالب دو فوریت به شورای شهر ارسال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سهم شهرداری اصفهان از محل این اعتبارات ۵۰ میلیارد تومان بوده است که با رایزنی‌های صورت گرفته توسط معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان این اعتبار به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون امور مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این طرح به نفع شهرداری اس، گفت:  اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی سال گذشته امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و بهتر است که این طرح نیز با سرعت پیگیری و محقق شود.

علیرضا صلواتی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز دلیل دو فوریت این طرح را صرفا بحث زمان عنوان کردو گفت: چنانمچه امروز نسبت به دریافت این اعتبار اقدام کنیم تا پایان سال ۹۷ محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از ملزومات دریافت این اعتبار مصوبه شورای شهر است و در گام بعدی مباحث زیرساختی و فنی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر میانگین سنی اتوبوس‌های اصفهان به ۱۵ سال رسیده است، افزود: برنامه ای تنظیم شده که سهم حمل و نقل عمومی را تا سال ۱۴۰۰ به ۵۵ درصد برسانیم که از این میزان ۴۵ درصد برای اتوبوس و ۱۰ درصد برای مترو پیش بینی شده است و برای این امر نیازمند توسعه زیرساخت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای استفاده بیشتر مردم از اتوبوس هستیم، گفت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش یک درصدی مسافرات اتوبوس‌ها بودیم و این در حالی است که در سال‌های گذشته همیشه این روند نزولی بوده است.

صلواتی با بیان اینکه در حاال حاضر یک هزار دستگاه اتوبوس در سطح شهر روزانه ۵۵۰ هزار نفر را جابه‌جا می‌کنند، گفت: ۱۵۰ هزار نفر از این مسافران توسط سه خط بی آر تی جابه‌جا می‌شوند.

کوروش خسروی، رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان بازنگری در خطوط بی آر تی را با توجه به استقبال کم از برخی خطوط را ضروری دانست و گفت: باید در خرید اتوبوس‌های جدید برای اصفهان کار کارشناسی بهتری انجام شود.

در نهایت دو فوریت و همچنین اجرای این طرح با ۱۱ رای اعضای شورای شهر اصفهان به تصویب  رسید.

کد خبر 357780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.