نخستین سینمای غرب اصفهان در منطقه ۱۱ افتتاح می‌شود

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به نبود سینما در غرب اصفهان، طی پیگیری‌های انجام شده با مجتمع سینمایی بهمن سبز و مشارکت این مؤسسه؛ همچنین تصویب شورای عالی سیاست‌گذاری مشارکت‌های شهرداری اصفهان، مقرر شد سالن هنرسرای مهتاب به سینما تغییر کاربری داده شود.

حمید اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با راه‌اندازی نخستین سینمای غرب اصفهان در منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان، شهروندان و ساکنان این منطقه می‌توانند فیلم‌های سینمایی روز کشور را در این سینما تماشا کنند.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی شهرداری که در سالن هنر سرای مهتاب برگزار می‌شد، بر اساس توافق در سال‌های آتی نیز در این مرکز برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از راه اندازی محور گردشگری در مجاورت حمام تاریخی رهنان خبر داد و گفت: در بخشی از این محور گردشگری «طبیب خانه» ایجاد خواهد شد که در این رابطه با متخصصان طب سنتی وارد مذاکره شده‌ایم، همچنین در کنار طبابت پزشکان طب سنتی، بخش عطاری و داروهای گیاهی نیز فعال خواهد شد.

وی راه اندازی باغ بستنی، نانوایی سنتی و فروشگاه‌ها و کارگاه‌های صنایع دستی رهنان از جمله خاتم‌کاری، منبّت، قلم‌زنی و ریخته‌گری را از دیگر بخش‌های محور گردشگری رهنان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مذاکراتی با میراث فرهنگی انجام و مقرر شده که میراث فرهنگی، محور گردشگری رهنان را تعریف کند.

اشرفی با تاکید بر اینکه محور گردشگری، منطقه ۱۱ را متحول می‌کند، گفت: با مشارکت بخش خصوصی در صدد خرید چند خانه تاریخی هستیم تا بتوانیم محلی را به عنوان «موزه مردم شناسی رهنان» راه‌اندازی کنیم.

وی خیابان ابوذر را یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان دانست و تصریح کرد: در صورت تصویب شورای ترافیک و طراحی شهرداری این خیابان به پیاده‌راه تبدیل خواهد شد.

کد خبر 357765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.