"هر هفته هم‌رکابی" به منطقه ۱۵ رسید

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از برگزاری طرح "هر هفته هم‌رکابی" به میزبانی این منطقه از شهرداری اصفهان خبر داد.

مسعود قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توجه به مقوله کاهش آلودگی‌های صوتی و هوا در شهرهای بزرگ همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری است که خوشبختانه با ارائه راهکارها و تدابیر ویژه‌ای همراه بوده است.

وی افزود: یکی از این راهکارها سه‌شنبه‌های بدون خودرو در سطح شهر اصفهان است که هر هفته در یکی از مناطق با دعوت از مدیران و سایر اقشار جهت نهادینه‌سازی استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه کم حجم، راحت و ورزشی شاد، بدنساز و سرگرم کننده و موثر اجرا می‌شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های ضروری دوچرخه سواری و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه، مشارکت، همفکری و همکاری تمامی نهادهای فرهنگی، اجرایی و ورزشی را می‌طلبد.

قاسمی خاطرنشان کرد: استفاده از دوچرخه علاوه بر کاهش ترافیک معابر شهری و بهبود شاخص‌های توسعه پایدار می‌تواند زمینه سلامت روحی و روانی هرچه بیشتر مردم را فراهم آورد و متعاقب آن استفاده کارکنان دولت و مدیران، معتمدان محلی و همچنین سایر نهادها از این وسیله نقلیه پاک و ارزان می‌تواند باعث ترغیب هرچه بیشتر مردم برای استفاده از دوچرخه در ترددهای شهری شود و این خود گامی مهم در راه ارتقای سلامت جامعه و افزایش فرهنگ دوچرخه سواری و توسعه آن در این منطقه خواهد بود.

وی با اشاره به میزبانی منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در پنجمین هفته از طرح "هر هفته همرکابی" اظهار کرد: همدلی، همراهی و همرکابی ارگان‌ها، نهادها و سایر آحاد مردم در محلات مختلف با پرسنل شهرداری اصفهان به عنوان پیشگام در این عرصه و در سه شنبه‌های بدون خودرو این بار در منطقه ۱۵ متبلور شده است و این برنامه در روز سه شنبه ۱۵ آبان ماه، راس ساعت ۶:۳۰ صبح از محل شهرداری منطقه برگزار می‌شود و میزبان علاقمندان و ورزش دوستان خواهیم بود.

قاسمی اظهارکرد: با اجرای چنین طرح‌هایی و تامین زیرساخت‌های لازم، می‌توانیم شاهد شهری مملو از دوچرخه‌سوار باشیم تا بار دیگر، اصفهان به عنوان شهر دوچرخه‌ها به ایرانیان معرفی شود.

کد خبر 357759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.