آتش بازی ترامپ با نفت، شکست آمریکا در تحریم را رقم زد

لنجان- نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ تنها رویای تحریم نفتی ایران را در سر می پروراند، اما وقتی با مواضع محکم ایران در خصوص صادرات نفت مواجه شد، چاره‌ای جز عقب نشینی از موضع خود نداشت و این خود شکستی مفتضحانه برای آمریکا به شمار می آید.

محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با اشاره به اهمیت گرامیداشت روز ۱۳ آبان اظهار کرد: دولت‌های آمریکا پس از پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی تا کنون دائم به دنبال ضربه زدن به نظام بوده‌اند و در این مسیر از اجرای توطئه های مختلف نیز بهره برده‌اند.

وی افزود: ۱۳ آبان فرصت بسیار مناسبی است تا واقعیت‌های گذشته و توطئه های مختلف آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مسیری درست برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان کشور بازگو کرد تا آنها نیز درک صحیح از ماهیت آمریکا و جنایت هایی که توسط آنان علیه کشور صورت گرفت، داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران است، تصریح کرد: در کارنامه استکبار جهانی و سردمداران آنها آمریکا، نقاط سیاه بسیاری وجود دارد و بزرگداشت ۱۳ آبان یادآور جنایت هایی است که دشمنان در مقاطع مختلف علیه ایران انجام داده اند.

وی ادامه داد: امروز آمریکا با استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی و رسانه ای خود به شیوه‌های ابوسفیانی اقدام به تبلیغ برای تغییر در نگاه مردم و تحریف دشمن شناسی آنان، کرده است، از این رو باید با زیرکی و بصیرت افزایی واقعیت‌هایی که در طول تاریخ ایران و مشخصاً در چهار دهه گذشته عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی رخ داده است را برای جوانان تبیین کنیم تا آنان با شناخت صحیح و مبتنی بر واقعیت‌ها در مقابل توطئه های استکبار جهانی ایستادگی کنند.

کوهکن اضافه کرد: امروز آمریکا از نام جمهوری اسلامی در هراس است و قطعا مبارزه با استکبار تا جایی ادامه خواهد داشت که آنها واقعیتی به نام جمهوری اسلامی را با همه مشخصات از نظر سیاست‌ داخلی و خارجی‌ خود بپذیرند و قبول کنند که عاجز از این هستند که این نظام را از پای درآورند.

وی با اشاره به بزرگ نمایی های متعدد آمریکا در مقابل جمهوری ایران اسلامی گفت: وضع تحریم های ظالمانه علیه ایران اسلامی مسئله جدیدی نیست چرا که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران همواره از سوی کشورهای غربی به ویژه آمریکا در تحریم بوده است و این واقعیت را به هیچ عنوان نمی توان انکار کرد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر شاهد هستیم برخی از رسانه ها چنین مطرح می کردند که قرار است از ۱۳ آبان تحریم های جدید علیه ایران وضع شود، این‌ها تنها بلوف های سیاسی دولت آمریکا و رییس جمهور آنها است چرا که همه به خوبی با خوی استکباری آمریکا آشنا هستیم و تاریخ نیز نشان داده که با شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحریم های مختلف از سوی آنان علیه کشور شکل گرفته است.

وی با اشاره به مواضع ترامپ درباره تحریم‌ نفتی ایران، متذکر شد: ترامپ تنها رویای تحریم نفتی ایران را در سر می پروراند، اما وقتی با مواضع محکم ایران در خصوص صادرات نفت مواجه شد و فهمید مواضع ایران مقتدرانه و به گونه‌ای است که با چنین اتفاقی هیچ حامل نفتی از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد، چاره ای جز عقب نشینی از موضع خود نداشت و این خود شکستی مفتضحانه برای آمریکا به شمار می آید.

کد خبر 357750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.