درآمد شهرداری آران و بیدگل از مرز ۲۰ میلیارد تومان گذشت

کاشان - شهردار آران و بیدگل گفت: درآمد شهرداری آران و بیدگل برای اولین‌بار در نیمه نخست امسال از مرز ۲۰ میلیارد تومان گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، رضا رمضانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درآمد شهرداری آران و بیدگل در نیمه نخست سال ۹۷ از مرز ۲۰ میلیارد تومان گذشت که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش  نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده متناسب با وضعیت اقتصادی شهرک‌های صنعتی نیست، افزود: افزایش درآمد شهرداری آران و بیدگل در شش ماهه نخست امسال در شرایطی است که در این مدت، اصناف در شهر نسبتا دچار رکود بوده‌اند و به دلیل شرایط ارزی و افزایش شدید قیمت‌ها، میزان پرداخت عوارض توسط شهروندان به ویژه عوارض نوسازی نیز بسیار پایین بوده است.

رمضانی با بیان اینکه شرایط مالی شهرداری آران و بیدگل در مقایسه با سایر شهرداری‌های استان و شهرهای مجاور، مطلوب‌تر است، خاطرنشان کرد: در حالی که اغلب شهرداری‌ها در شرایط کنونی، توانایی پرداخت به موقع حقوق پرسنل را ندارند، در یک سال گذشته، حقوق کارکنان شهرداری بدون تاخیر، ماهانه پرداخت می شود.

شهردار آران و بیدگل، با اشاره به پروژه‌های عمرانی گفت: عملیات عمرانی پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری آران و بیدگل در محدوده ناحیه یک شامل خیابان افتخارالاسلام دربندی، خیابان فاطمیه (سرکوچه دراز) و ساختمان مدیریت ناحیه یک شهرداری آران و بیدگل در حال اجرا است همچنین ،برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات برای ساماندهی رینگ هلال در حال انجام است تا بتوان در آینده ای نزدیک، فعالیت های عمرانی برای ساماندهی محدوده رینگ آستان حضرت محمد هلال بن علی را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: در محدوده ناحیه دو، عملیات عمرانی پروژه های اولویت دار، شامل بلوار خلیج فارس(جاده قدیم)، خیابان امامزاده ابراهیم(ع) و محور تاریخی نقشینه در حال تکمیل‌سازی است و علاوه بر این برای تسریع در پیشرفت پروژه ها، برنامه ریزی برای کنترل هزینه های نواحی انجام شده است.

رمضانی به بودجه ۴۰ میلیارد تومانی شهرداری آران و بیدگل در سال جاری اشاره کرد و افزود: این میزان بودجه، نیازهای جاری شهرداری را تامین می‌کند و برای بهبود و افزایش پروژه های عمرانی باید این میزان به ۶۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

شهردار آران و بیدگل تاکید کرد: شرایط جدید اقتصادی کشور پس از جهش ارزی، سبب شده که هزینه های جاری و هزینه پروژه های عمرانی شهرداری افزایش یابد، اما در مقابل، درآمدهای حاصل از عوارض، ساخت و ساز و  زمین و مسکن شهرداری به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ناپایدار بودن بعضی از ردیف های درآمدی شهرداری نیز از دیگر مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می کنیم، تاکید کرد: حرکت به سمت افزایش درآمدهای پایدار و افزایش سهم این درآمدها در بودجه سالانه شهرداری ضروری است.

کد خبر 357746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.