اضافه شدن دو خط جدید BRT به سیستم حمل و نقل عمومی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: به منظور افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان دو خط جدید BRT (اتوبوس تندرو) به سیستم حمل و نقل عمومی شیراز اضافه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، مجتبی زوربخش اظهار کرد: خط نخست از ایستگاه شاهد تا ایستگاه راه آهن در ورودی غربی شیراز و خط دوم از میدان احسان تا پایانه اتوبوسرانی استقلال (باسکول نادر) در مجموع به طول ۲۸ کیلومتر و با استفاده از ۶۰ دستگاه اتوبوس ایجاد می‌شود.

وی اجرای سیستم مدیریت مکانیزه ناوگان اتوبوسرانی را گامی ضروری جهت بهبود زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به شهروندان دانست و ادامه داد: در حال حاضر یک هزار دستگاه اتوبوس به سیستم مدیریت مکانیزه مجهز هستند و در ۳۰۰ اتوبوس نمایشگر و تجهیزات تکمیلی طرح مدیریت مکانیزه ناوگان اتوبوسرانی نصب شده است. با اجرای این طرح سنجش مکانیزه سرفاصله‌های زمانی، پرداخت کرایه بر اساس پیمایش، برآورد میزان کارکرد رانندگان و ... امکان‌پذیر خواهد شد. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا دو ماه آینده، سیستم مدیریت مکانیزه ناوگان اتوبوسرانی در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از اتمام مطالعات اجرای خطوط تراموا در بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: مشاورین داخلی و بین‌المللی در حال انجام مطالعات اجرای خطوط تراموا هستند. طبق این مطالعات خطوط پیشنهادی تراموا تغذیه‌کننده خطوط مترو خواهند بود و در دو محدوده هسته مرکزی شهر و مناطق کمتر برخوردار اجرا خواهد شد. هزینه اجرای تراموا یک پانزدهم مترو و مدت زمان عملیات اجرایی آن نیز کوتاهتر است از این رو این پروژه با توجه به تأکید شهردار و تخصیص اعتبار و همراهی شورای شهر عملیاتی خواهد شد.

زوربخش با اشاره به پیش‌بینی ۳۳.۵ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در هسته مرکزی شهر به‌ویژه اطراف حرم شاهچراغ (ع) و محور زندیه، خاطرنشان کرد: مسیرهای ویژه تردد دوچرخه باید طراحی و از مسیر عبور خودروها و افراد پیاده جدا شود. همچنین آژانش‌های کرایه دوچرخه نیز با سازوکار جدید فعال می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک با انتقاد از کاهش تعداد تاکسی‌های درون شهری شیراز، گفت: باید با سیاست‌های تشویقی همچون تخصیص کمک هزینه خرید لوازم یدکی و طراحی اپلیکیشن برای مدیریت بهینه این ناوگان، انگیزه تاکسیرانان را برای حفظ شغلشان احیا کرد. همچنین باید مطلوبیت خدمات ارائه شده تاکسی‌ها به سطح مطلوبی ارتقا یابد تا شهروندان به استفاده از آن‌ها ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از شش هزار راننده تاکسی تحت آموزش‌های مختلف قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: این آموزش‌ها با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای انجام شده و برای شرکت‌کنندگان در دوره‌های مختلف همچون اصول ایمنی و کمک‌های اولیه، قوانین راهنمایی و رانندگی، اخلاق حرفه‌ای و الزامات حقوق شهروندی و ... گواهینامه بین‌المللی صادر می‌شود.

کد خبر 357740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.