اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی به باغات شهرضا

شهرضا - مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان در سال زراعی جاری، برای آبرسانی به باغات شهرضا اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، محسن کریمیان در جلسه بررسی مشکلات تولیدکنندگان این شهرستان، اظهار کرد: خشکسالی مهمترین معضل زیست محیطی اصفهان است که همه مناطق این استان از جمله حوزه زاینده رود، با آن مواجه هستند.

وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های جهاد کشاورزی استان، حفظ باغات و جلوگیری از خشکی آن‌ها است که در همین راستا در سال زراعی جاری، مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی به باغات شهرضا و خرید لوله به این منظور، اختصاص داده شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان با تأکید بر ضرورت اصلاح شیوه آبیاری در بخش کشاورزی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تأکیدات فراوانی برای افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی فرمودند، به همین جهت وزارت جهاد کشاورزی نیز سیاست‌های حمایتی ویژه‌ای را برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری تصویب و ابلاغ کرده است.

کریمیان اضافه کرد: در زمینه اصلاح الگوی آبیاری، هیچ محدودیتی در واگذاری تسهیلات و حمایت‌های مالی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های شهرضا و دهاقان نیز مشمول استفاده از امتیازات شبکه‌های آبرسانی زاینده رود می‌شوند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به شهرستان شهرضا واگذار شده است، اظهار کرد: با تلاش نماینده شهرضا و دهاقان، مبلغ پنج میلیارد تومان برای اصلاح و مرمت قنوات این دو شهرستان اختصاص یافته است.

اجرای نخستین طرح اصلاح الگوی کشت کشور در مهیار

کریمیان با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی کشت، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور، طرح اصلاح الگوی کشت به صورت پایلوت در «دشت مهیار» شهرضا اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: هماهنگی لازم با اداره منابع آب استان انجام شده تا طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، همزمان با طرح اصلاح الگوی کشت در این منطقه اجرا شود و اجرای این دو طرح تداخلی با یکدیگر پیدا نکند.

مطالبات بیمه کشاورزان تا پایان سال زراعی پرداخت می‌شود

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه هیچ محدودیتی در واگذاری تسهیلات توسعه گلخانه‌ای وجود ندارد، یادآور شد: این تسهیلات با نرخ ۱۴ درصد توزیع می‌شود.

کریمیان با اشاره به تأخیر در پرداخت بیمه محصولات کشاورزی، تصریح کرد: مطالبات کشاورزان تا پایان سال زراعی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی از کشاورزان به دلیل عدم شفافیت در فرایند بیمه و کسورات قانونی آن، تمایلی به بیمه محصولات خود ندارند که این مشکل نیز با برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزش آنان برطرف می‌شود.

رفع مشکل تأمین آب شهرک گلخانه‌ای شهرضا

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به شهرک گلخانه‌ای شهرضا، اظهار کرد: مهمترین مشکل در راه‌اندازی این شهرک فقدان منابع آب بود که به همین دلیل، پس از پنج بار فراخوان فارغ التحصیلان بخش کشاورزی، کسی متقاضی حضور در این شهرک نشد.

کریمیان ادامه داد: اخیرا مشکل تأمین آب شهرک گلخانه‌ای شهرضا با تجهیز چاه موجود در محل به ابزار دستی تا حدودی رفع شده و یک نفر نیز متقاضی تصدی این شهرک شده است.

دامداران برای دریافت سهمیه نهاده به بندر امام خمینی(ره) مراجعه کنند

وی با اشاره به مشکلات دامداران در تأمین نهاده‌های دامی، تأکید کرد: برای استان اصفهان سهمیه‌ای معادل ۱۰ هزار تن نهاده دامی جهت بارگیری از بندر امام خمینی(ره) اخذ شده، اما برای حمل آن مشکلاتی وجود دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: لازم است اتحادیه‌های دام به بندر امام خمینی(ره) مراجعه و سهمیه خود را تحویل بگیرند.

کد خبر 357731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.