بخشودگی تا ۹۰ درصد از جرایم مالیاتی تولیدکنندگان

شهرضا – مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: باتوجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید داخلی و سیاست‌های دولت در این زمینه، امکان بخشودگی تا ۹۰ درصد از جرایم مالیاتی تولیدکنندگان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، بهروز مهدلو در جلسه بررسی مشکلات تولیدکنندگان این شهرستان، تصریح کرد: در سال گذشته مجموع مالیات وصول شده در شهرضا ۳۰ میلیارد تومان بوده که ۲۶ میلیارد تومان از این مبلغ، در قالب عوارض ارزش بر افزوده و ردیف‌های قانونی دیگر، به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های این شهرستان واریز شده است.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست امسال نیز، مجموعا ۱۵ میلیارد تومان مالیات در شهرضا وصول شده است، اما در همین مدت مبلغ ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب عوارض مالیات بر ارزش افزوده و ردیف‌های قانونی دیگر به حساب دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون در این شهرستان، واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تأکید کرد: باتوجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید داخلی و کارآفرینان و سیاست‌های دولت در این زمینه، امکان بخشودگی تا ۹۰ درصد از جرایم مالیاتی تولیدکنندگان فراهم شده است.

مهدلو اضافه کرد: امکان پرداخت مالیات صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان بخش‌های مختلف مشمول قانون مالیات‌های مستقیم، در قالب اقساط بلندمدت وجود دارد و فعالان صنعتی که بر اساس احکام قضایی ممنوع الخروج شده‌اند می‌تواند با تقسیط بدهی، امکان خرج از کشور را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه فعالان صنعتی و تولیدکنندگان باید با قوانین مالیاتی و تسهیلات دولت در این زمینه آشنایی داشته باشند، اظهار کرد: وجود انضباط مالی در واحدهای صنعتی و داد و ستدهای مالی بین تجار ضروری است، اما متأسفانه نبود انضباط مالی و شفافیت در این زمینه در بعضی موارد به زیان این افراد بوده و مانع برخورداری آنان از معافیت‌های مالیاتی می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تأکید بر ضروت شفاف سازی فعالیت دلالان، خاطرنشان کرد: اعلام نشدن گردش مالی در واحدهای صنعتی و تولیدی و یا مراجعه به دلال‌ها، که صدور فاکتورهای قانونی را با مشکل مواجه می‌کند، در نهایت به زیان کارآفرینان و سرمایه‌گذاران است.

کد خبر 357723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.