قوانین بانکی با نیازهای صنعتگران مطابقت ندارد

شهرضا - رییس هیئت مدیره شهرک رازی شهرضا گفت: مقررات بانک‌ها درخصوص اخذ وثیقه‌ها یا ممنوع‌الخروج کردن فعالان صنعتی، با نیازها و واقعیات بازار تولید هماهنگ نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، حسن عطایی در جلسه بررسی مشکلات تولیدکنندگان این شهرستان، اظهار کرد: مشکلات صنعتگران شامل موارد مختلفی از جمله کمبود نقدینگی و کمی سرمایه در گردش، نوسانات بهای مواد اولیه متأثر از افزایش بهای ارز و مقررات نظام بانکی است.

وی ادامه داد: سقف پرداخت تسهیلات بانکی در استان پایین است و جوابگوی نیاز صنعتگران نیست، این مسئله بویژه در زمینه تأمین سرمایه در گردش بیشتر احساس می‌شود.

رییس هیئت مدیره شهرک رازی شهرضا با بیان اینکه نوسانات بهای ارز بر قیمت مواد اولیه تأثیر گذاشته است، تصریح کرد: این مسئله باعث بروز مشکلات دیگری همچون کاهش سرمایه درگردش تا میزان یک سوم تا یک چهارم در مقایسه با دوره زمانی قبل از افزایش بهای دلار بوده است.

عطایی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی بعضی شرکت‌ها را مجبور به تعدیل نیروی انسانی کرده و در بعضی موارد منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شده است، خاطرنشان کرد: انباشت بدهی بعضی از کارخانجات دریافت کننده تسهیلات بانکی به دلیل تشدید بحران اقتصادی، منجر به زیان‌دهی آن‌ها شده است.

وی اضافه کرد: اگر وضعیت به همین شیوه ادامه پیدا کند تا مدتی دیگر، بخش قابل توجهی از اراضی و کارخانجات صنعتی در مقابل دیون عقب افتاده به تملک بانک‌ها در می‌آید.

رییس هیئت مدیره شهرک رازی شهرضا تأکید کرد: مقررات بانک‌ها درخصوص اخذ وثیقه‌ها یا ممنوع‌الخروج کردن فعالان صنعتی، با نیازهای بازار تولید هماهنگ نیست.

عطایی ادامه داد: ممنوع‌الخروج کردن برخی از صنعتگرن به دلیل بدهی بانکی، مانع مسافرت‌ آنان به خارج از کشور برای بازاریابی محصولات شده است، این در حالی است که در بعضی از کشورهای همسایه، مشتریان خوبی برای محصولات تولید داخل وجود دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ تولید کننده استان باید سهمیه ویژه‌ای را به واحدهای صنعتی استان اختصاص دهند، اظهار کرد: متأسفانه در بعضی موارد سرمایه گذاری در داخل اصفهان انجام و از امکانات این استان استفاده می‌شود، اما سود آن در خارج از استان هزینه می‌شود.

رییس هیئت مدیره شهرک رازی شهرضا با اشاره به مصوبه استانداری اصفهان مبنی بر بخشوگی مالیاتی واحدهای صنعتی، تصریح کرد: لازم است پیگیری بیشتری برای اجرای اینگونه مصوبات انجام شود تا صنعتگران در کوتاهترین زمان از مزایای آن استفاده کنند.

کد خبر 357722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.