می‌توانیم دور جدید تحریم‌ها را خنثی کنیم

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس معتقد است: با مدیریت صحیح، اتخاذ تدابیر لازم در رابطه با فروش نفت و سازوکار مالی و نیز همراه کردن چین، هند و روسیه با کشورهای اروپایی می‌توانیم دور جدید تحریم‌ها را خنثی کنیم.

اسدالله قره‌خانی الوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره دور جدید تحریم‌های آمریکا خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب طی ماههای اخیر فرمودند، آمریکا قطعا در این ماجرا ناکام خواهد ماند. کما اینکه اعلام معافیت از تحریم نفتی برای هشت کشور، شکست بزرگی برای آمریکا و سیاست‌های رییس جمهوری این کشور است.

وی توضیح داد: صنایع و پالایشگاه‌ها خود را با نفت خاصی تنظیم می کنند؛ چرا که هر نفتی مشخصه خاص خود را دارد و تنظیم آن صنایع با نوعی نفت دیگر، زمان‌بر است و هزینه سنگینی را هم تحمیل می کند، در نتیجه کشورهای مصرف کننده نفت نمی توانستند به راحتی خود را با خواسته آمریکا برای تحریم نفت ایران مطابقت بدهند، آمریکا هم ناچار شد به برخی از آنها معافیت بدهد.

نماینده مردم علی‌‍آباد کتول با اشاره به ضرورت «اتحاد، انسجام، وحدت و صبر» تاکید کرد: ترامپ بدون توجه به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و توافق ۱+۵ با یکجانبه‌نگری از برجام خارج شد و در صدد است با اعمال مجدد تحریم ها ایران را در تنگنا قرار دهد، اما از آنجا که ایران به تعهدات بین المللی خود پایبند بوده است و با شرکای اروپایی و منطقه‌ای خود همراه است، در نهایت سیاست‌های آمریکا به نتیجه نخواهد رسید.

وی در رابطه با قطع سوئیفت از سوی آمریکا تصریح کرد: سوئیفت به عنوان سامانه ارتباط بین بانکی شش الی هفت هزار بانک را در سراسر جهان به هم وصل می کند. کشورهای اروپایی باید نسبت به قطع این سامانه از سوی آمریکا موضع جدی بگیرند، زیرا اگر بستن سوئیفت رویه شود، ممکن است همین اتفاق برای یکی از کشورهای اروپایی نیز رخ دهد.

قره‌خانی افزود: اروپایی‌ها و همچنین دیگر قدرت‌های جهان باید به جای تمکین از اقدامات آمریکایی‌ها ، جایگزینی برای آن پیدا کنند. ما هم نباید میدان را خالی کنیم؛ با اینکه این جاده خیلی هموار نیست، اما ملت ایران که سختی‌های بزرگتری را پشت سرگذاشتند از این ایام هم با سربلندی عبور خواهند کرد.

کد خبر 357711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.