سیگار با نرخ دولتی در اختیار برخی واحدهای صنفی قرار می‌گیرد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مطابق قانون با محتکران و سوء استفاده کنندگان از بازار برخورد شود، گفت: سیگار با نرخ دولتی در اختیار برخی از واحدهای صنفی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، ولی ملکی در خصوص اینکه برخی از واحدهای صنفی سیگار را با قیمتی بالاتر از قیمت درج شده بر روی بسته‌بندی، به فروش می‌رسانند، اظهارکرد: در سیستم کارخانه‌های تولید سیگار امکان سوءاستفاده وجود ندارد و تخلف‌های انجام شده در بازار شکل می‌گیرد، در حال حاضر نیز شرایط به گونه‌ای است که در بسیاری از بخش‌ها از جمله دخانیات، امکان سوء استفاده برای افراد سودجو وجود دارد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صمت متولی کنترل قیمت تمامی اقلام مصرفی از جمله دخانیات در بازار است، گفت: علاوه بر وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات نیز وظیفه نظارت بر بازار را عهده دار است و باید قیمت محصولات در بازار را کنترل کنند.

ملکی با تاکید بر اینکه اگر با تخلفات انجام شده و متخلفان برخورد نشود، شرایط کنونی تغییر نمی‌کند، ادامه داد: راهزنان شریان‌های اقتصادی جامعه افرادی هستند که کالاهای اساسی و مورد نیاز جامعه را احتکار می‌کنند و باعث افزایش چندین برابری قیمت‌ها می‌شوند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 357697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.