کمبود آب در کوه صفه مدیریت شد

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از مدیریت صحیح آب در مجموعه صفه در تابستان امسال و همزمان با اوج خشکسالی خبر داد و گفت: در تابستان به شدت مشکل کم‌آبی در مجموعه صفه وجود داشت که با مدیریت صحیح آب، شهرداری منطقه توانست از این بحران عبور کند.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با تقسیم عادلانه و جیره‌بندی آب در مجموعه صفه، شهرداری منطقه پنج توانست با کمترین خسارت به درختان بحران کم‌آبی را در تابستان پشت سربگذارد.

وی با اشاره به انتقال خطوط لوله پساب تصفیه‌شده از سپاهان‌شهر به صفه افزود: نخستین مرحله برای برون رفت از خشکسالی در تابستان انتقال خطوط لوله پساب تصفیه شده از سپاهان شهر به صفه بود که از این طریق بخشی از فضای سبز مجموعه صفه از خشکی در امان ماند، همچنین در تابستان روزانه از طریق دو تانکر، فضای سبز صفه در سرویس‌های مختلف آبیاری می‌شد. 

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای تامین آب فضای سبز در مجموعه صفه تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک یکی از خطوط انتقال پساب از سپاهان‌شهر به صفه تحقق می‌پذیرد و طبق پیش‌بینی‌ها در سال آینده فضای سبز مجموعه صفه به صورت کامل با پساب تصفیه شده آبیاری می‌شود؛ طبق این طرح سه موتور خریداری شده که بر خطوط موجود در انتقال پساب تصفیه شده از سپاهان‌شهر به صفه نصب و راه اندازی می‌شود.

رضایی با بیان اینکه هر ساله یک درصد از درختان در هر مجموعه فضای سبز خشکیده می‌شود، اظهار کرد: این استاندارد برای همه مجموعه‌های فضای سبز وجود دارد، البته با مدیریت بهینه در فضای سبز مجموعه صفه نیز به رغم خشکسالی در تابستان امسال تنها یک درصد از درختان این مجموعه خشکیده شد.

کد خبر 357692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.