کمیته شناسایی درختان خطرآفرین تشکیل شد

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: با توجه به احتمال فروافتادن برخی درختان سطح شهر، کمیته‌ای برای شناسایی درختان خطرآفرین شیراز تشکیل شد.

به گزارش ایمنا، جهانبخش میرزاوند با بیان اینکه قرار است درختان خطرناکی که شناسایی می‌شوند را تا حد امکان حفظ و خطر افتادن آن‌ها را برطرف کنیم، اظهار کرد: در مکان‌هایی که راه چاره‌ای وجود ندارد پس از طرح در کمیسیون ماده ۷ و موافقت آن‌ها، پس از فصل برگ‌ریزان که درختان در خواب زمستانی هستند، نسبت به قطع و جمع‌آوری این درختان اقدام کرده و به جای آن‌ها نهال‌های جدید کاشته شود.

وی با اشاره به شناسایی درختانی که در برخی از مناطق شهر احتمال سقوط آن‌ها وجود دارد،  گفت: به طور مثال در حال حاضر ۸۰ اصله درخت که احتمال فروافتادن آن‌ها وجود دارد در بولوار مدرس و تعدادی هم در خیابان قصردشت شناسایی شده اما تمام تلاش ما بر حفظ این درختان است مگر آنکه راه دیگری وجود نداشته باشد. البته یکی دیگر از عواملی که باعث این رخداد می‌شود، برخی آفت‌ها در درختان است که دفع این آفت‌ها نیز از موارد دیگری است که در دستور کار قرار داده‌ایم.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: چند روز گذشته در پی سقوط درختی در خیابان قصردشت بر روی یک عابر، پس از بررسی‌های کارشناسی، مشخص شد عامل اصلی سقوط این درخت، سستی ریشه و بخشی نیز به دلیل پوسیدگی درخت بوده است.

کد خبر 357690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.