کارفرمایان با به کارگیری معتادان بهبودیافته تسهیلات دریافت می‌کنند

مبارکه - فرماندار شهرستان مبارکه گفت: کارفرمایان با به کارگیری بهبود یافتگان و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد می‌توانند برای هر شغل ایجاد شده، ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند.  

حمید عصارزادگان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر صیانت از اشتغال بهبود یافتگان و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد، کار فرمایانی که نسبت به استخدام افراد بهبود یافته یا افراد خانواده آسیب دیده از اعتیاد اقدام کنند به ازای به کارگیری هر نفر مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات با پرداخت ۵۰ درصد سهم بیمه کارفرما دریافت می کنند.  

وی حمایت از معتادان تحت درمان را وظیفه مسئولان دانست و تاکید کرد: این افراد نیاز به حمایت ویژه دارند و مسئولان باید تا جایی که می توانند شرایط را برای بهبود یافتگان فراهم کنند تا اشتغال برای آنان ایجاد شود.

فرماندار شهرستان مبارکه با بیان اینکه باید در زمینه از سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با امر پیشگیری در امر مواد مخدر کمک گرفت، افزود: دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط موظف هستند با این سازمان‌ها همکاری کنند.  

وی با اشاره به نقش موثر و حیاتی آموزش و پرورش در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر گفت: باتوجه به اینکه سن اعتیاد بسیار پایین آمده باید با برنامه ریزی برای جوانان و نوجوانان و برگزاری کلاس های آموزشی افراد را با مضرات مواد مخدر آشنا کنیم.  

عصارزادگان، با اشاره به اهمیت توجه جدی به اعتیاد بانوان و لزوم ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان، خاطرنشان کرد: اعتیاد بانوان آسیب‌های بیشتری به خانواده و جامعه وارد می کند که باید جدی گرفته شود.

وی گفت: افراد واجد شرایط می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فرمانداری مبارکه مراجعه و یا با شماره تلفن ۳ - ۵۲۴۱۴۰۶۱ داخلی ۲۰۳ تماس حاصل کنند.   

کد خبر 357656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.