شهدای دانش‌آموز الگوی مبارزان انقلابی هستند

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: ایمان و اخاص شهدای دانش آموز که با همه توان در کنار سایر رزمندگان برای مقابله با تجاوز دشمن در صحنه حاضر شدند، الگوی مناسبی برای ادامه مبارزات انقلابی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، علی اصغر رفیعی نژاد امروز (شنبه) در مراسم میثاق با شهدا که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و بسیج دانش‌آموزی در آستان امامزاده شاهرضا(ع) این شهرستان برگزار شد،  اظهار کرد: ایثار، خلاص، جوانمردی و تلاش مخلصانه از مهمترین ویژگی‌های اعضای بسیج دانش آموزی است.

وی ادامه داد: بسیج دانش آموزی تنها یک سازمان نیست، بلکه این اصطلاح نماد ایمان و استقامت در راه مبارزه با کفر و استکبار در فرهنگ انقلاب اسلامی است.

فرماندار شهرضا با اشاره به ۳۶ هزار شهید دانش آموز، تأکید کرد: ایمان و اخلاص شهدای دانش آموز که با همه توان در کنار سایر رزمندگان برای مقابله با تجاوز دشمن در صحنه حاضر شدند، الگوی مناسبی برای ادامه مبارزات انقلابی است.

رفیعی نژاد با اشاره به واقعه تاریخی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان ۵۸ به عنوان نماد ایثار و مقاومت و مبارزه با سلطه استکبار در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است.

وی ادامه داد: در رویداد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، ۵۷ نفر از دانش آموزان و دانشجویان شهید و بیش از یکصد نفر از آنان زخمی شدند که این مسئله نشان می‌دهد، دشمنان تا آخرین لحظه به کشتار و جنایت در کشور ادامه می‌دادند.

فرماندار شهرضا با بیان ینکه نقش بسیج دانش آموزی در حفظ انقلاب و تمامیت ارضی کشور غیرقابل انکار است، تصریح کرد: هر دانش آموز و دانشجویی که جهاد علمی، قانون‌مداری، استکبار ستیزی و ولایتمداری را سرلوحه کار خود قرار داده است، باید به بسیجی بودن خود افتخار کند.

رفیعی نژاد با بیان اینکه تلاش علمی دانش آموزان و دانشجویان کشور باعث قطع وابستگی به کشورهای خارجی شده است، اظهار کرد: غفلت از فراگیری دانش‌های نوین در رشته‌های مختلف، زمینه تلاش دشمنان برای انجام اقدمات خصمانه بیشتر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به توان بازدارندگی نظامی کشور، تأکید کرد: تجهیز قوای نظامی به آخرین سلاح‌ها و حفظ آمادگی رزمی در همه اقشار جامعه، اقتدار کشور را تضمین می‌کند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه دانش آموزان نباید از کسب فضائل اخلاقی غافل شوند، یادآور شد: بی توجهی به اخلاق اسلامی باعث شده تا کشور عربستان که مدعی مسلمانی است، کاملا در خدمت سران کفر و استکبار درآید و برای حفظ منافع اسراییل و آمریکا در منطقه و جهان تلاش کند.

 رفیعی نژاد تأکید کرد: دانش آموزان امروز، میراث‌داران دانش آموزانی هستند که در دوران دفاع مقدس به جای عافیت طلبی، در صحنه جهاد حاضر شدند و سختی مقاومت در برابر بیگانه را به جان خریدند.

وی حفظ اقتدار نظام اسلامی را در گرو تسلط بر دانش‌های نوین دانست و افزود: کشور در آینده به متخصصانی نیاز دارند که با درک درست از موقعیت کشور، منطقه و جهان، با روحیات انقلابی، مخلطانه به کشور خدمت کنند.

کد خبر 357653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.