ناگزیریم به سمت بهسازی کالبدهای ناکارآمد شهری حرکت کنیم

شهردار اصفهان گفت: ناگزیریم به سوی بهسازی کالبدهای ناکارآمد شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر اصفهان، حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز (شنبه) در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز اظهارکرد: ۱۳ آبان روز نماد حق‌طلبی و آزادی‌خواهی نسل نوجوان و جوان کشور است، به همین دلیل فردا دانش آموزان و دانشجویان یک صدا در صحنه راهپیمایی حاضر می‌شوند تا نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز و به تعبیری روز مبارزه با استکبار جهانی است، افزود: مردم اصفهان فردا راهپیمایی خود را از میدان امام حسین(ع) آغاز خواهند کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان به سهم دانش‌آموزان برای مشارکت در تمام امور شهر اعتقاد دارد، ادامه داد: مدتی است که این تجربه مفید را در شهر اصفهان آغاز کرده‌ایم تا از نظرات دانش آموزان برای حل مسائل شهری استفاده کنیم.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: هر دانش آموز خلاق و توانمند بتواند از این فرصت استفاده کرده و به کمک شهر خلاق آید و در مدیریت شهر به مدیران شهری کمک کند.

نوروزی با بیان اینکه برای نخستین بار شهرداری اصفهان مناسبت روز شهرهای جهان را با اجرای برنامه‌هایی در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان گرامی داشت، افزود: شعار ۲۰۱۸ مجمع جهانی سازمان ملل متحد «ساختن شهرهای پایدار و تاب‌آور» بود، شهر اصفهان نیز نیازمند بهبود کارآمدی در بحران‌ها، افزایش شاخص‌ها و ظرفیت‌های تاب‌آوری شهری است.

وی ادامه داد: ناگزیر هستیم با مشارکت شهروندان توسعه‌گرا و بازآفرینان به سوی بهسازی کالبدهای ناکارآمد شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده که در شهر اصفهان زیاد است، حرکت کنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به بحران کم‌آبی، تصریح کرد: بحران آب ارتباط مستقیمی با تاب‌آوری شهری دارد، امسال با وجود بحران کم آبی تابستان سختی را پشت سر گذاشتیم؛ بی شک اگر همراهی مردم در مدیریت مصرف و البته برنامهریزی مدیریت شهری نبود، عبور از بحران کم‌آبی در تابستان امسال کار بسیار سخت‌تری می‌شد، با این حال تعدادی از درختان شهر آسیب دیدند.

نوروزی با بیان اینکه بحران کم آبی تنها مربوط به شهر اصفهان نیست، بلکه بحرانی کشوری و جهانی به شمار میرود، افزود: سال آینده نیز با این بحران مواجه هستیم و برای عبور از آن، شهروندان باید به همکاری‌های خود ادامه دهند تا برای تابستان آینده آمادگی داشته باشیم و از درختان که بخشی از هویت شهر هستند، به خوبی حفاظت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در اصفهان، گفت: از چند روز پیش نمایشگاه کتاب در محل برپایی نمایشگاه‌های بین المللی استان واقع در پل تاریخی شهرستان برگزار شده که از تمام شهروندان، دانش آموزان، اساتید و سایر علاقمندان به مطالعه دعوت می‌کنم از این نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر 357648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.