صعود سپاهان به نیمه نهایی در شهر زیره

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی ۹ بر هشت در ضربات پنالتی در خانه مس کرمان راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال، امروز -جمعه ۱۱ آبان ماه- از ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه تیم‌های مس کرمان و سپاهان در ورزشگاه شهید باهنر کرمان به مصاف هم رفتند که در پایان ۱۲۰ دقیقه این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در ضربات پنالتی، سپاهان با پیروزی ۹ بر هشت پیروز میدان نام گرفت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

دیدار تیم‌های مس کرمان و سپاهان

ورزشگاه: شهید باهنر کرمان

تماشاگر: ۱۵ هزار نفر

اخطار: عیسی پرتو (دقیقه ۴۵) و حمید کاظمی (دقیقه ۱۱۵) از مس کرمان

مس کرمان: آرمان شهداد نژاد (۱۲۰- مهدی اسلامی)، محمدرضا خرسندنیا، مهدی تیکدری، فرزاد حسین خانی، امیر زلیکانی (۵۸- سجاد حیدری (۷۶- امین جهان کهن))، حمید کاظمی، مهرداد قنبری، وحید اسماعیل بیگی، میلاد باقری، عیسی پرتو و محمدرضا پورمحمد

سرمربی: نادر دست نشان

سپاهان: پیام نیازمند، حسن جعفری، سیاوش یزدانی، عزت‌ الله پورقاز، سعید آقایی (۱۰۸- جلال الدین علیمحمدی)، مهدی کیانی، حامد بحیرایی (۴۶- مهرداد محمدی)، سجاد شهباززاده، ولادیمیر کومان (۱۱۹- بختیار رحمانی)، ساسان انصاری (۳+۹۰- محمد کریمی) و کی‌روس استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه نویی

کادر داوری: رضا عادل، جلیل شعرانی، حسین مرادی و یاسر همرنگ

شرح بازی:

دومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در حالی بین مس و سپاهان در ورزشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شد که تیم میزبان از همان ابتدا با بازی هجومی که به نمایش گذاشت نشان داد نمی‌خواهد حریف آسانی برای سپاهان باشد و بالانشینی‌اش در رقابت‌های لیگ دسته اول بی دلیل نیست. در سوی دیگر سپاهان که خوب می‌دانست بازی سختی پیش رو دارد با دو هافبک دفاعی یعنی بحیرایی و مهدی کیانی بازی را آغاز کرد و با احتیاط نیمه نخست را اداره کرد.

در نیمه دوم با اضافه شدن یک عنصر هجومی به سپاهان یعنی مهرداد محمدی، سپاهان بازی هجومی‌تری را به نمایش گذاشت تا کار مس را در پایان ۹۰ دقیقه تمام کند اما نقشه امیر قلعه نویی برای نیمه دوم جواب نداد و مس با بسته نگه داشتن دروازه‌اش بازی را در وقت معمول با نتیجه تساوی به پایان رساند.

در اوقات اضافه سپاهان برای به ثمر رساندن گل برتری و به نرفتن بازی با ضربات پنالتی  تلاش زیادی کرد اما دفاع جانانه مسی‌ها مانع گلزنی مهاجمان سپاهان شد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

بازیکنان دو تیم هرچقدر در گلزنی در طول بازی ناکام بودند در ضربات پنالتی عالی عمل کردند و ۸ پنالتی اول هر دو تیم تبدیل به گل شد. پنالتی نهم سپاهان نیز توسط یزدانی  به تور دروازه نشست اما ضربه پنالتی نهم مس را مهدی اسلامی، دروازه بان این تیم که در دقیقه ۱۲۰ جانشین دروازه بان اصلی شده بود زده شد که پیام نیازمند به خوبی توپ را دفع کرد و سپاهان را با دومین پیروزی متوالی در ضربات پنالتی راهی مرحله نیمه نهایی کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۵- شوت امیر زلیکانی از پشت محوطه جریمه با اختلافی بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰- ارسال بازیکنان مس از سمت راست با ضربه سر کاظمی همراه شد که توپ با اختلافی بسیار کم از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳- پاس کیانی در محوطه جریمه به محمدی رسید که شوت سر ضرب او با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳- شوت فنی و کات دار حیدری از درون محوطه جریمه سپاهان با واکنش تماشایی نیازمند راهی کرنر شد.

دقیقه ۷۶- ارسال کوتاه کومان درون محوطه جریمه مس پس از برخورد به پای استنلی به شهباززاده رسید که ضربه خطرناک او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸- ضربه پای چپ پر قدرت ساسان انصاری از درون محوطه جریمه مس را دروازه بان مس با کمک تیر دروازه دور کرد.

دقیقه ۹۴- توپ در پشت مدافعان سپاهان به کاظمی رسید که ضربه خطرناک او را نیازمند دفع کرد.

اتفاق ویژه:

در دقیقه ۱۲۰ بعد از اینکه شهدادنژاد، دروازه بان اصلی مس با مصدومیت کوچکی رو به رو شد، نادر دست نشان، دروازه بان ذخیره این تیم یعنی مهدی اسلامی را به زمین فرستاد که این مسئله با اعتراض عجیب شهدادنژاد همراه بود زیرا او می‌خواست در ضربات پنالتی هم در دروازه بایستد. نکته جالب اینکه دروازه بان جانشین هر ۹ پنالتی را گل خورد و پنالتی نهم مس را خراب کرد تا سبب حذف تیمش شود.

بهترین بازیکن:

پیام نیازمند که در طول بازی یکی دو مهار خوب داشت و پنالتی سرنوشت ساز مس را مهار کرد بهترین بازیکن میدان بود.

کد خبر 357630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.