طوفان گرد و خاک با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت در سیستان

رییس اداره هواشناسی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: طوفان گرد و خاک با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت، غلظت ذرات معلق در هوای این شهرستان را به ۱۴ برابر حد مجاز رساند.

به گزارش ایمنا، غلامحسین عابدی اظهار کرد: وزش باد و گرد و خاک از عصر دیروز ( پنجشنبه) در شمال سیستان و بلوچستان شروع و رفته رفته بر سرعت وزش باد افزوده شد تا اینکه صبح امروز سرعت وزش باد به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی ادامه داد: باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد و سبب شد تا میزان غلظت ذرات گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون به ۲ هزار و ۹۷ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۱۴ برابر حد مجاز برسد.

رییس اداره هواشناسی زابل گفت: علاوه بر زابل، وزش باد شدید سایر نواحی شمال سیستان و بلوچستان را نیز فرا گرفته است.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید تا فردا (شنبه ) در پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز ادامه دارد، افزود: بر اساس خروجی مدل های پیش یابی اوج شدت باد مربوط به امروز است.

عابدی تصریح کرد: با توجه به شمالی بودن جریانات و ریزش هوای سرد از عرض های بالا، انتظار می رود دمای هوای نواحی شمالی بین چهار تا هفت درجه سردتر شود.

وی ادامه داد: صبح امروز کمینه دمای زابل در سردترین لحظات به ۱۰.۴ درجه سلسیوس رسید که بیش از یک درجه نسبت به زمان مشابه در روز گذشته کاهش را نشان می دهد.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 357587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.