توسعه نیروگاه های خورشیدی در دستور کار است

مدیر بهینه‌سازی، نگهداری و تعمیرات تأسیسات شهری شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر۲۲ نیروگاه در ساختمان‌های شهرداری وجود دارد که هر کدام ۱۰، پنج و دو و نیم کیلو وات هستند.

امیر حسین ملک پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: اصفهان در بین سایر کلان‌شهرهای ایران جزء پیشتازان استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است به طوری که در حال حاضر حدود ۳۰۰ کیلو وات انرژی خورشیدی در سطح شهر اصفهان تولید می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک نیروگاه ۱۰ کیلو واتی در کنار ساختمان شهرداری مرکزی فعال است، افزود: یک ساختمان انرژی صفر در محدوده منطقه هشت شهرداری اصفهان وجود دارد، بدان معنا که همان انرژی مورد نیاز ساختمان را تولید می‌کند و ساختمان خدمات شهری منطقه هشت از این امکان بهره‌مند است.

مدیر بهینه‌سازی، نگهداری و تعمیرات تأسیسات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: یک نیروگاه ۱۰۰ کیلو واتی در مجاورت سالن اجلاس احداث شده و تولید برق می‌کند، البته طبق قراردادی که شهرداری اصفهان با شرکت توزیع برق منعقد کرده، برق تولید شده این نیروگاه به شرکت برق فروخته می‌شود و ماهانه ۱۷.۵ میلیون تومان فروش برق نیروگاه سالن اجلاس است.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری توسعه نیروگاه‌های خورشیدی جزء برنامه‌های شهرداری است تا بیشتر به سمت استفاده از انرژی‌های پاک حرکت کند، گفت: در حال حاضر ۲۲ نیروگاه در ساختمانهای شهرداری وجود دارد که هر کدام ۱۰، پنج و دو و نیم کیلو وات هستند.

ملک‌پور تصریح کرد: ۲۵۰ آبگرمکن‌های خورشیدی روی سقف سرویس‌های بهداشتی پارک‌های شهر اصفهان احداث شده است.

کد خبر 357586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.