در جدیدترین رتبه‌بندی بانک جهانی جایگاه ایران ۴ پله تنزل  کرد

در سال ۲۰۱۸ رتبه ایران با کسب امتیاز ۵۶/۴۸ جایگاه ۱۲۴ جهان عنوان شده بود که در گزارش۲۰۱۹ با تعدیل امتیاز به ۵۶/۹۸ به جایگاه ۱۲۸ جهان سقوط کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از دفتر بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان، بانک جهانی در گزارش جدید خود که دیروز منتشر نمود جدیدترین رتبه ۱۹۰ کشور جهان را اعلام کرد.

در این گزارش جایگاه ایران با ۴ پله سقوط نسبت به سال ۲۰۱۸ عنوان گردیده است. در همین گزارش در سال ۲۰۱۸ رتبه ایران با کسب امتیاز ۵۶.۴۸ جایگاه ۱۲۴ جهان عنوان شده بود که در گزارش۲۰۱۹ با تعدیل امتیاز به ۵۶.۹۸ به جایگاه ۱۲۸ جهان سقوط کرد.

طبق این گزارش جایگاه ایران در زیر مؤلفه های: شروع کسب و کار رتبه ۱۷۳، دریافت مجوزهای ساخت و ساز ۸۶، تسهیل دسترسی به برق ۱۰۸، ثبت مالکیت ۹۰، دریافت اعتبار ۹۹، حمایت از سهامداران خرد ۱۷۳، پرداخت مالیات ۱۴۹، تجارت فرامرزی ۱۲۱، اجرای قراردادها ۸۹ و حل و فصل ورشکستگی ۱۳۱ را به خود اختصاص داده است که این رتبه ها در بیشتر موارد اوضاع نامناسب تری نسبت به گزارش ۲۰۱۸ دارا است.

در گزارش ۲۰۱۹ از میان ده شاخص بانک جهانی، شاخص دریافت برق و پرداخت مالیات و تجارت فرامرزی و حل و فصل ورشکستگی بهبود یافته و چهار شاخص دیگر شروع کسب و کار، دریافت مجوز ساخت و ساز، ثبت مالکیت و اجرای قراردادها تنزل یافته و دو شاخص دریافت اعتبار و حمایت از سرمایه گذاران خرد بدون تغییر مانده است.

در رتبه بندی ۲۰۱۹ بانک جهانی کشور نیوزلند رتبه اول و کشورهای سنگاپور، دانمارک، هنگ کنگ، کره جنوبی و گرجستان به ترتیب رتبه های دوم تا ششم را به خود اختصاص داده اند و آخرین کشور در این رتبه بندی نیز کشور سومالی است.

کد خبر 357574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.