صنعت، کشاورزی و تجارت ارکان اصلی اقتصاد شهرضا

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: در این شهرستان مزیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و تجارت وجود دارد که نظیر آن در سایر مناطق کمتر یافت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، علی اصغر رفیعی نژاد امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری این شهرستان که با موضوع سرمایه‌گذاری، اشتغال و رفع موانع تولید برگزار شد، اظهار کرد: این شهرستان از گذشته به عنوان یکی از مهمترین مراکز علمی و صنعتی استان معروف بوده است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی نتوانسته مانع شکوفایی اقتصاد شهرضا شود، خاطرنشان کرد: باوجود رکود اقتصادی، صنعت و تجارت این شهرستان توسعه یافته و همچنان محل اشتغال شمار فراوانی از افراد است.

فرماندار شهرضا با اشاره به وجود دو شهرک و چهار ناحیه صنعتی در این شهرستان، تأکید کرد: وجود پنج دانشگاه و سه مرکز نظامی کشوری در این شهرستان، موقعیت ممتازی برای آن ایجاد کرده است.

رفیعی نژاد با اشاره به وجود امامزاده شاهرضا(ع) در این شهرستان، تصریح کرد: این مکان یکی از مهمترین مزیت‌های گردشگری مذهبی در این شهرستان است که در همه ایام سال، مقصد شمار فراوانی از مسافران و زائران است.

وی ادامه داد: در این شهرستان مزیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و تجارت وجود دارد که نظیر آن در سایر مناطق کمتر یافت می‌شود.

فرماندار شهرضا گفت: وجود اراضی زراعی مرغوب، نزدیکی به راه‌آهن سراسری، عبور جاده ترانزیت شمال به جنوب کشور، نزدیکی به مرکز استان و صنایع بزرگ تولید فولاد استان، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در شهرضا ایجاد کرده است.

رفیعی نژاد کمی اعتبارات بانکی و تسهیلات با بهره پایین را از مهمترین مشکلات فعالان اقتصادی این شهرستان برشمرد و افزود: عدم اختصاص آب به کانال دشت مهیار و وثایق بانکی، مشکلات زیادی را برای صنعتگران و کشاورزان این شهرستان ایجاد کرده است، این در حالی است که امکانات موجود در شهرضا، زمینه اشتغال و بهره‌مندی مردم شهرستان‌ها و استان‌های اطراف را نیز فراهم کرده است.

وی گفت: در این شهرستان ۴۸۶ واحد صنعتی فعال است که زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر را فراهم کرده و ۳۵۰ طرح صنعتی نیز در حال ایجاد است که پیشبینی می‌شود، زمینه اشتغال حدود ۱۰ هزار نفر را فراهم کند.

فرماندار شهرضا به وجود ۴۰ اتحادیه صنفی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۱۴۰ تعاونی با ۸۹ هزار عضو از دیگر مزیت‌های این شهرستان است که تعاونی کامیونداران با شش هزار دستگاه خودروی سنگین و ۱۰ هزار راننده شاغل، یکی از آن‌ها است.

کد خبر 357570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.