راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا، شاه‌کلید حل مشکلات اقتصادی منطقه

شهرضا - نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: شاه‌کلید حل مشکلات اقتصادی منطقه که بخش زیادی از معضل بیکاری و رکود را در کل استان برطرف می‌کند، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، سمیه محمودی عصر امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری این شهرستان که با موضوع سرمایه‌گذاری، اشتغال و رفع موانع تولید برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته، شهرضا از بسیاری از امکانات محروم شده و همین مسئله، باعث افزایش مشکلات این شهرستان شده است.

نبود زیرساخت مناسب، مهمترین مشکل شهرضا

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل شهرضا نبود زیرساخت مناسب در بخش‌های مختلف است، تصریح کرد: باید توان و اعتبارات زیادی برای تکمیل این زیرساخت‌ها صرف شود تا مکان اجرای طرح‌های بزرگ و تأثیرگذار فراهم شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی کم‌آبی را یکی از بزرگترین مشکلات شهرضا برشمرد وافزود: تنها راه حل این مشکل، انتقال آب است که در سه سال گذشته تلاش‌های زیادی برای این مسئله انجام شده است، اما این طرح در کوتاه مدت پاسخگوی نیاز مردم این شهرستان نیست.

لزوم نصب آب شیرین کن در شهرضا

محمودی اضافه کرد: در حال حاضر آب شرب مردم شهرضا از محل چاه‌های حفاری شده تأمین می‌شود که از کیفیت مناسب برخوردار نیست.

وی با تأکید بر ضرورت نصب آب شیرین کن در مسیر لوله‌های انتقال آب شرب شهرضا، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان و کشور باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری انجام شده اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان برای مرمت قنوات شهرضا اختصاص یافته و با تشکیل کمیته‌ای با حضور کشاورزان، برای این منظور اقدام شده است.

محمودی با بیان اینکه باید سهم شهرضا هم از پروژه انتقال آب در نظر گرفته شود، اظهار کرد: این شهرستان مهاجرپذیر است و هرسال بر شمار مهاجران آن افزوده می‌شود، بنابراین لازم است اقدام لازم برای تأمین آب آن انجام شود.

وی بهسازی راه‌های مواصلاتی را از مهمترین نیازهای توسعه این شهرستان برشمرد و افزود: باوجود آنکه مسیر شهرضا به اصفهان یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور است، اما هیچ اعتبار ملی و استانی برای پروژه شش بانده کردن آن در نظر گرفته نشده است و بودجه مورد نیاز برای آن به سختی و با رایزنی با مسئولان کشوری، تأمین می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۲۰ کیلومتر ابتدایی از مسیر رفت و برگشت مسیر شهرضا به اصفهان آماده شده و آگهی مناقصه ۲۰ کیلومتر بعدی نیز به زودی منتشر می‌شود.

مسیر شهرضا به مبارکه تا آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد

محمودی از آغاز عملیات اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح شهرضا – دهاقان – مبارکه تا آذرماه امسال خبر داد و افزود: پروژه دو بانده کردن مسیر شهرضا به مبارکه نیز باوجود عدم اختصاص اعتبارات استانی و ملی، تا آذرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای احداث هفت زیرگذر در مناطق مختلف شهرستان اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: همه این اعتبارات در تهران مصوب شده و مسئولان استانی باید همکاری لازم برای انتقال آن به شهرضا را انجام دهند.

انتقال پساب تصفیه شده به شهرک رازی شهرضا

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه فاضلاب شهری شهرضا در ۴۰ سال گذشته تکمیل نشده است، اظهار کرد: با اعتبارات اندک دولتی نمی‌توان این پروژه را تکمیل کرد، بنابراین از شرایط تبصره (۳) استفاده شد، اما در شرایط اقتصادی فعلی تحمیل هزینه به مردم صحیح نیست.

محمودی با بیان اینکه پساب تصفیه شده فاضلاب شهرضا باید در همین شهرستان مصرف شود، تأکید کرد: عملیات انتقال پساب تصفیه شده به شهرک رازی شهرضا انجام شده است و برای نخستین بار در استان، امکان استفاده صنعتگران از آن فراهم می‌شود.

شهرضا به قطب درمانی جنوب استان تبدیل می‌شود

وی با بیان اینکه شهرضا در آینده به قطب درمانی جنوب استان تبدیل می‌شود، یادآور شد: یال دوم بیمارستان این شهرستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات تجهیز و تأمین نیروی انسانی آن نیز احتمالا تا اردیبهشت‌ماه سال آینده انجام می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود دستگاه MRI در بیمارستان شهرضا، تصریح کرد: مجوز ایجاد مرکز MRI از سوی وزارت بهداشت تنها به یک نفر واگذار شده و هر سال تمدید می‌شود و به همین دلیل این مجوز برای دیگران صادر نمی‌شود، اما این مسئله باعث بروز مشکلات بسیاری برای بیماران این شهرستان شده است.

لزوم تأسیس بیمارستان تأمین اجتماعی در شهرضا

محمودی با اشاره به تبدیل درمانگاه تأمین اجتماعی این شهرستان به درمانگاه تخصصی، تصریح کرد: این مرکز جوابگوی نیاز مراجعان آن نیست، بنابراین لازم است بیمارستان تأمین اجتماعی این شهرستان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مهمترین چالش اجتماعی این شهرستان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است، تأکید کرد: حرفه‌آموزی حلقه مفقوده آموزش‌ها در کشور است، دانش‌آموختگانی که مهارت و تخصص لازم را ندارند، بیکار هستند به همین دلیل، باید مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای توسعه یابد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وجود امامزاده شاهرضا(ع)، انتخاب شهرضا به عنوان شهر ملی سفال و نیروی جوان تحصیلکرده، از مهمترین زیرساخت‌های موجود برای اشتغالزایی در این شهرستان هستند، اما لازم است با حضور سرمایه‌گذاران از این امکانات استفاده مناسب شود.

محمودی گفت: شاه‌کلید حل مشکلات اقتصادی منطقه که بخش زیادی از معضل بیکاری و رکود را در کل استان برطرف می‌کند، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا است.

وی ادامه داد: همه رایزنی‌های لازم برای راه‌اندازی این منطقه در تهران انجام شده و در شهرستان هم مسئولان آماده همکاری هستند، بنابراین لازم ست حمایت مسئولان استانی هم در این زمینه وجود داشته باشد.

کد خبر 357567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی AE ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    0 0
    وقتی مردم به نماینده و مسیول اجرایی رای می دهند، چشم انتظارشان حضور نماینده بین مردم و شنیدن حرف های مردم است، مردم اشتغال می خواهند که سبب زندگی سالم و رفع فقر و فساد است که تولید باید باشد که با حمایت از کالای ملی در راستای چشم انداز توسعه، کشور خودکفا می شود و سبب عزت کشور می شود و نماینده و مسیول اجرایی که با ارای مستقیم مردم انتخاب می شوند باید بین مردم حضور داشته باشند، درد تولید را ببینند، حمایت از کالای ملی با افزایش کیفیت و رقابت نسبت به نوع بیگانه صورت گیرد تا مردم نوع ایرانی بخرند و دانشگاهها و مراکز علمی و نوبنیان باید با تولید و صنعت هماهنگی کنند تا همه چیز خودکفا شود و کشور نیاز به بیگانه نداشته باشد
    • rimin IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
      0 0
      مهمترین مشکل جامعه بیکاریه. مسئولان به این مشکل که میرسند هزار بهانه میتراشند. خوب حق هم دارند . خودشون که مشکل کار ندارند بیچاره جوونای مملکت که باید اینها براشون کار کنند. همه حرفا فقط شعاره.