مشکل نظام اداری ناکارآمدی برخی از مدیران است

شهرضا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: مدیرانی که برای حل مشکلات مردم تلاش نمی‌کنند، قرار نیست در پست‌های مدیریتی باقی بمانند و برکنار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، محمدعلی شجاعی عصر امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری این شهرستان که با موضوع سرمایه‌گذاری، اشتغال و رفع موانع تولید برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌هایی در مجلس شورای اسلامی مصوب و در بعضی موارد با اجازه رهبر معظم انقلاب، برای تأمین اعتبارت آن از صندوق ذخیره ارزی برداشت می‌شود، اما عدم کارآیی برخی از مدیران اجرای آن را با مشکل مواجه می‌کند.

مشکل نظام اجرایی غلبه نگاه کارمندی است

وی اضافه کرد: ناکارآمدی برخی از مدیران باعث می‌شود، چانه‌زنی مسئولان استان برای افزایش اعتبارات، راه به جایی نبرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تأکید کرد: مشکلاتی که در کشور وجود دارد، بارها از سوی رهبر معظم نقلاب در سالیان قبل هشدار داده شده بود، دولت هم برنامه‌های مناسبی برای اجرای آن‌ها ارایه کرده است، اما در عمل برخی از مدیران وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

شجاعی تصریح کرد: غلبه نگاه کارمندی باعث شده تا برخی از کارکنان ادارات و مسئولان فراموش کنند که در مقابل مردم مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.

ضرب‌الآجل ۱۵ روزه به سیستم بانکی شهرضا

وی با بیان اینکه سیستم بانکی شهرضا عملکرد خوبی ندارد، خاطرنشان کرد: بانک‌های این شهرستان تا ۱۵ روز آینده فرصت دارند، گزارش عملکرد خود را درباره حل مشکلات سرمایه‌گذاری و تسهیل فرایند واگذاری تسهیلات اشتغالزایی، از طریق فرمانداری ارایه کنند و پس از گذشت این مدت، باید اوضاع بهتر شده باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان اضافه کرد: رؤسای شعب بانک‌ها در شهرستان وظیفه دارند، پرونده‌های درخواست تسهیلات اشتغالزایی را تا مشخص شدن نتیجه، پیگیری کنند.

شجاعی با بیان اینکه مسئولان باید در مقابل تعطیلی واحدهای تولیدی احساس مسئولیت داشته باشند، تأکید کرد: سرمایه‌گذاران و مسئولان واحدهای تولیدی در این زمینه کمترین مسئولیت را دارند، زیرا آنان به وظیفه خود مبنی بر سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال عمل کرده‌اند و از این پس، مسئولان باید از آنان حمایت کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های کشور ناشی از عدم ناکارآمدی برخی مسئولان است، اظهار کرد: وضعیت کشور مانند گذشته نیست، اگر مسئولان عالی نظام با قاطعیت می‌گویند که می‌توانیم از تحریم‌ها عبور کنیم سخن درستی است، اما مدیران و مسئولان شهرستانی هم باید بیشتر تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه هیچ کس منکر لزوم اجری قانون نیست، گفت: مسئولان شهرستانی باید فرایند اجرای قانون و مقررات را تسهیل کنند.

شجاعی تأکید کرد: مدیرانی که برای حل مشکلات مردم تلاش نمی‌کنند، قرار نیست در پست‌های مدیریتی باقی بمانند و برکنار می‌شوند.

کسی حق ندارد فتوای اضافی صادر کند

وی تصریح کرد: خود مختاری در عملکرد ادارات و بانک‌ها بی‌معنا است، قوانین و مقررات مصوب شده و کسی حق ندارد فتوای اضافی صادر کند، مسئولان باید از همه ظرفیت خود برای خدمت به مردم استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی رازی شهرضا، گفت: لازم است افزایش ایمنی و تجهیز آتشنشانی این شهرک جزء اولولیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان باشد.

شجاعی ادامه داد: فرماندار شهرستان تا دوشنبه هفته آینده وضعیت ایمنی لوله انتقال گاز شهرک رازی را بررسی و برنامه زمانبدی برای رفع مخاطرات احتمالی درخصوص آن را ارایه می‌کند.

وی اظهار کرد: همواره از افتخارات پیشینیان سخن می‌گوییم و به دستاوردهای آنان افتخار می‌کنیم، اما لازم است ما هم کاری کنیم تا آیندگان به وجودمان افتخار کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تأکید کرد: پیشینیان نیز با مشکلاتی بسیار بزرگتر از آنچه برای ما وجود دارد مواجه بوده‌اند، اما با تلاش و کوشش آن‌ها را حل کردند.

بی‌برنامگی در یک دهه گذشته، دلیل مشکلات کشاورزان

شجاعی گفت: مقابله با تحریم‌ها انگیزه مناسبی برای توجه به تولید و توان داخلی نیست، زیرا با پایان تحریم‌ها باز هم اقتصاد نفتی و کم کاری بر همه بخش‌ها غلبه می‌کند.

وی اضافه کرد: باید همواره به دنبال پیشرفت و ارتقاء جایگاه کشور، استان و شهرستان خود باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به مشکلات کشاورزان استان، تأکید کرد: بی‌برنامگی در یک دهه گذشته، کشاورزان را با چالش جدی مواجه کرده است.

شجاعی با بیان اینکه باید انگیزه مدیران برای بهبود اوضاع بیشتر شود، تصریح کرد: کاهش جمعیت روستایی استان، ناشی از عدم اجرای توسعه متوازن بوده است.

وی مهاجرت از روستا به شهر را یکی از مشکلات استان اصفهان برشمرد و افزود: وجود نارضایتی عمومی به دلیل عدم توسعه متوازن امکانات بوده است، باید امکانات را به داخل روستاها ببریم اجازه ندهیم نیروی کار فعال روستایی به جمعیت مصرف کننده شهری تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به تدوین طرح توسعه پایدار اشتغال استان، اظهار کرد: این طرح برای هر شهرستان و با توجه به مزیت‌های آن تدوین شده است، به عنوان نمونه در این طرح، اشتغال دو هزار نفر در شهرضا پیشبینی شده است.

شجاعی گفت: امام حسین(ع) به آن گروه از یارانشان که حق‌الناس بر ذمه داشتند فرمان بازگشت دادند، بنابراین باید بدانیم هیچ چیزی نمی‌تواند توجیه مناسبی برای کم‌کاری در خدمت رسانی به مردم باشد.

وی با بیان اینکه مدیران باید با دلسوزی بیشتری به مردم خدمت کنند، تصریح کرد: مهمترین مانع پیشرفت، دو دستگی و اختلاف است، هرکس باید در جایگاه خودش، بدون توجه به جناح بندی‌های سیاسی، برای پیشرفت کشور تلاش کند.

کد خبر 357562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.