مدیران شهری نسبت به مدیریت بحران شهری حساس باشند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: دوره آموزشی مدیریت رخداد شهری در حوادث بشرساز هشداری برای مدیران شهری است تا نسبت به مدیریت بحران شهری حساس باشند و بدانند چه اقداماتی در مواقع بحران باید انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز (پنج شنبه) در دوره آموزشی مدیریت رخداد شهری در حوادث بشرساز اظهارکرد: مدیران بحران شهری باید همواره در دسترس بوده و نسبت به اخبار و اطلاعات بی تفاوت نباشند

. وی افزود: موضوعی در جرم شناسی با عنوان پنجره‌های شکسته وجود دارد که اگر به این پنجره شکسته توجه نشود میل به شکست پنجره میان افراد بیشتر می شود؛ به همین منظور مدیران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند تا بی‌نظمی از یک ساختمان یا محله به سایر محلات و شهر سرایت نکند.

وی اضافه کرد: به تمام شهرداری ها ابلاغ شده تا برنامه های آموزشی ایمنی در مقابل مخاطرات به تمام شهروندان ارائه کنند. باید دستورالعمل ها جدی گرفته و آموزش‌ها به صورت چهره به چهره داده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سانحه هوایی دناکوه که سال گذشته رخ داد به عنوان یک نمونه موفق از عملکرد مدیریت بحران در اصفهان و کشور یاد کرد و گفت: اینگونه نیست که تنها در کشورهای پیشرفته اقدامات مؤثری در زمینه مدیریت بحران صورت گرفته باشد، سانحه هوایی دنا با وجود شرایط صعب العبور منطقه و شرایط بسیار نامساعد جوی مثال خوبی برای این موضوع است.

وی تاکید کرد: برای تمام شهرهای استان طرح خطرپذیری حوادث در استان با همکاری دانشگاه تهیه شده و ما اطلاعات تمام استان را در اختیار داریم.

مدیریت بحران یکی از چالش‌های شهری

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان نیز در این دوره آموزشی ضمن اظهار کرد: لازم است همه مدیران با افزایش آگاهی‌های خود در مقابل بحران‌ها و حوادث توانمند و در جهت منافع اقتصادی، شهر و منافع انسانی گام بردارند؛ مدیریت بحران ها یکی از چالش های شهری است، زیرا یک تعادل و هماهنگی بین برنامه و رخدادها و پیشگیری وجود ندارد.

حسین امیری ادامه داد: شهر اصفهان به جهت اینکه جانشین ستاد بحران تهران است جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد، در صورتی که حادثهای در تهران رخ دهد شهردار اصفهان به عنوان شهردار پایتخت وظایف مدیریت شهری را دنبال می‌کند و مدیریت بحران شهر اصفهان مدیریت بحران تهران را نیز پیگیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: گستردگی شهر، حاشیه نشینی و کمتر توجه کردن به مقررات ملی ساختمان از جمله مسائلی است که شهر اصفهان را درگیر خود کرده است، بنابراین ابتدا باید موضوع آگاه سازی و فرهنگ سازی را میان مردم ارتقا داده و در جهت کاهش بحران ها و آسیب ها در سطح کلانشهر اصفهان گام برداریم.

کد خبر 357561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.