۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
اصفهان به تفلیس سفر می‌کند

عکاسان اصفهانی این بار لنز دوربینشان را بر روی معماری و فرهنگ شهر خود زوم کردند تا نصف جهان را با عکس‌هایشان به تفلیس ببرند شهری که می‌گویند نسخه مینیاتوری شهر اصفهان است.

"گالری اکنون" برای برگزاری نمایشگاهی با عنوان "تفلیس نسخه مینیاتوری شهر اصفهان" فراخوان داد. این گالری پس از انتخاب عکس از میان آثار عکاسان، چندی دیگر معماری و فرهنگ اصفهان را در تفلیس به نمایش می‌گذارد. الناز رجبیان، مدیر گالری اکنون در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: پس از چند سفر به تفلیس متوجه شدم این شهر شباهت های زیادی به اصفهان دارد و حتی در سفارت تفلیس جمله ای مبنی بر این که تفلیس نسخه مینیاتوری شهر اصفهان است نوشته شده و همین جمله مرا به فکر فرو برد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه های گذشته علاوه بر سفرهای زیادی که به این شهر می‌شود مهاجرت و سرمایه‌گذاری در این شهر زیاد شده است و این مسئله برای من عجیب بود؛ زیرا تفلیس معماری و فرهنگ غنی‌تری نسبت به اصفهان ندارد و سوالی که برای من ایجاد شد این بود که چرا نباید از تفلیس به اصفهان سفر کنند و این آمار یک سویه باشد؟ از همان زمان تلاش کردم که حرکتی در راستای شناختن اصفهان به مردم تفلیس انجام دهم.

مدیر گالری اکنون ادامه داد: در آخرین سفرم به تفلیس با گالری b&w که یکی از گالری های حرفه ای عکس تفلیس است صحبت کردم و قرار شد که نمایشگاه گروهی از عکس عکاسان اصفهانی که معماری، فرهنگ تمدن و فولکولر محلی مردمان شهر اصفهان را نشان می دهد را به نمایش بگذاریم و زمانی که فراخوان ارسال شد ۶۰ ایمیل از عکاسان دریافت کردیم که عکس های منتخب عکاسان اصفهانی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه از بناهای تاریخی و فرهنگ مردم اصفهان است که استادان دانشگاه و پیشکسوتان عکاسی در این راه با ما همراه شدند و کمک های شایانی به ما کردند. این نمایشگاه با حضور ۳۵ عکاس که عکس‌های آن‌ها اصفهان را به خوبی به نمایش گذاشته است از ۱۴ تا ۱۶ نوامبر( ۲۳ تا ۲۵ آبان) از طرف گالری اکنون در تفلیس برگزار می شود.

رجبیان با اشاره به دستاوردهایی که این نمایشگاه به همراه خواهد داشت گفت: دستاورد فرهنگی این نمایشگاه این است که مردم شهر تفلیس با معماری و فرهنگ شهر اصفهان آشنا می‌شوند و همچنین دیده شدن و شناخته شدن عکاسانی است که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند که حتی بعضی از این عکاسان تا به حال نمایشگاهی برگزار نکرده‌اند و برای اولین بار عکس خود را برای مردم تفلیس به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: همچنین باز شدن راه همکاری بین تفلیس و اصفهان در راستای هنر و فرهنگ است چرا که راه همکاری صنعتی میان اصفهان و تفلیس اتفاق افتاده است اما این راه جدید فرهنگی و هنری است که باز می شود.

مدیر گالری اکنون تصریح کرد: این نمایشگاه تنها نمایشگاهی نخواهد بود که توسط اصفهان و تفلیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه با عنوان "تفلیس نسخه مینیاتوری شهر اصفهان شماره یک" برگزار می‌شود و نمایشگاه های بعد با موضوعات دیگر اما با همین هدف برگزار می‌شود.

کد خبر 357530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.