تکنولوژی‌های نوین رونق کشاورزی را به همراه دارد

تیران و کرون_قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و جدید در مزارع و باغ ها، رونق کشاورزی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، مهرداد مرادمند در آیین کلنگ زنی پروژه انتقال آب و آبیاری تحت کم فشار باغ‌های این شهرستان اظهار کرد: خشکسالی تهدیدی جدی علیه عرصه کشاورزی و مایه رکود در این بخش است، اما باید با برنامه‌ریزی‌های جدید مانع از این رکود شد.

وی افزود: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و جدید در مزارع و باغ‌ها رونق کشاورزی را به همراه دارد، یکی از این تکنولوژی‌ها استفاده از روش‌های نوین آبیاری در باغ‌ها و مزارع است و بالغ بر ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان تحت آبیاری تحت فشار قرار گرفته و منابع آبی موجود مدیریت می‌شود.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه انتقال آب به وسیله لوله از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: آبیاری تحت فشار نقش موثری در کاهش اتلاف منابع آبی و افزایش بهره‌وری کشاورزی دارد و این طرح‌ها با یکپارچه سازی اراضی اجرا می‌شود.

وی ممنوعیت در کاشت گیاهان با مصرف بالای آب از جمله برنج را از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی در شرایط بحرانی اعلام کرد و گفت: توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای نقش موثری در رونق کشاورزی و افزایش بهره‌وری دارد.

مرادمند با بیان اینکه تسهیلات بانکی برای یکپارچه سازی اراضی و اجرای روش‌های نوین کشاورزی پیش‌بینی شده، خاطرنشان کرد: کشاورزان و سرمایه گذاران در این بخش‌ها قادر به استفاده از این تسهیلات و امکانات برای اشتغال و تولید خواهند بود.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه خشکسالی در سال زراعی جدید منجر به کاهش تولید گندم و جو در استان اصفهان شده، یادآورشد: پیش‌بینی می‌شود تا بهبود وضع آب و هوا و افزایش بارندگی‌ها سطح زیر کشت و برداشت این دسته از محصولات نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تیران و کرون سیاست‌های خوبی را برای توسعه گشت گیاهان دارویی، گلخانه‌ای و دانه‌های روغنی بکار گرفته شده است، گفت: توسعه این محصولات فرصت برای جبران میزان کاشت سایر محصولات را فراهم می‌کند.

کد خبر 357510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.