طرح آبیاری نوین در باغات تیران کلنگ‌زنی شد

تیران- طرح انتقال آب و آبیاری نوین در ۴۵۰ هکتار از باغات تیران کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، محسن حاج عابدی، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان در آیین کلنگ زنی پروژه انتقال آب و آبیاری تحت کم فشار باغ های تیران اظهار کرد: این طرح در ۴۵۰ هکتار از باغ های این شهر با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اجرا می شود.

وی افزود: برای اجرای این پروژه هفت میلیارد ریال سهم پرداختی کشاورزان و مابقی به صورت تسهیلات بلاعوض تأمین می شود و تا یک سال آینده شاهد بهره برداری از این پروژه آبرسانی خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با بیان اینکه این طرح آبرسانی در باغ های شهرهای رضوانشهر و عسگران نیز انجام می شود، خاطرنشان کرد: برای طرح انتقال آب و آبیاری کم فشار در شهر تیران سه استخر احداث می شود، اما برای باغ های رضوانشهر به صورت ثقلی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه انجام آبیاری تحت فشار در مدیریت مصرف آب در شرایط بحرانی مهم و ضروری است، تصریح کرد: در شرایط بحرانی آب، نیاز به اجرای پروژه های نوین آبرسانی و استفاده از تکنولوژی های نوین کشاورزی است.

حاج عابدی ادامه داد: توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی، کاشت دانه های روغنی و گیاهان دارویی از جمله زعفران و موسیر در راستای توسعه کشاورزی در شرایط بحران آب در شهرستان تیران و کرون اجرا می شود و برای این طرح ها تسهیلات ویژه بانکی و دوره های آموزشی پیش بینی شده است.

وی تیران و کرون را یکی از قطب های کشاورزی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های کشاورزی در این منطقه از جمله گازرسانی به گلخانه ها از اهمیت خاصی برخوردار است و باید میزان ارایه این خدمات افزایش یابد.

کد خبر 357509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.