تیران و کرون با کمبود تجهیزات عملیات بحران روبه رو است

تیران-فرماندار تیران و کرون گفت: شهرستان تیران و کرون با کمبود تجهیزات و امکانات تخصصی در عملیات های بحران روبه رو است و نیاز به حمایت ویژه در حوزه مدیریت بحران دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، مجید حججی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با اشاره به وضعیت این منطقه و چالش های آن اظهار کرد: کمبود امکانات و تجهیزات امدادرسانی مناسب، گستردگی طولی، حجم بالای ترددها و جابه جایی از چالش های این منطقه است.

وی افزود: شهرستان تیران و کرون با کمبود تجهیزات و امکانات تخصصی در عملیات های بحران روبه رو است و نیاز به حمایت ویژه در حوزه مدیریت بحران دارد تا خدمات رسانی در شرایط خاص با قابلیت، سرعت و کیفیت خوبی انجام شود.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه امکانات آتش نشانی شهرداری های این منطقه تخصصی نیست، تصریح کرد: شهرهای عسگران و رضوانشهر کمترین امکانات و تجیهزات آتش نشانی را دارند و بودجه این شهرداری ها قابلیت توسعه امکانات را ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به حوادث ترافیکی و همچنین روستایی امکانات آتش نشانی برای خدمت رسانی به جز حوزه شهری وجود ندارد و این موضوع باعث بروز مشکل در هنگام حادثه می شود و برای رفع آن نیاز به احداث یک واحد آتش نشانی روستایی و جاده ای است.

حججی با بیان اینکه اورژانس ۱۱۵ این شهرستان نیز با کمبود نیروی انسانی روبه رو است، خاطرنشان کرد: گستردگی ۶۰ کیلومتری و حجم بالای تصادفات در این منطقه با دو پایگاه اورژانس پاسخگو نبوده و به دلیل افزایش تماس ها در بعضی مواقع اورژانس تداخل ماموریت دارد و قادر به پاسخگویی همه مردم نیست.

وی افزایش یک تیم جدید در اورژانس این منطقه را خواستار شد و گفت: برای پاسخگویی سریع به بیماران و حوادث نیاز به اضافه کردن یک تیم دیگر به دو تیم اورژانس ۱۱۵ است.

فرماندار تیران و کرون وجود خط انتقال و توزیع نفت و گاز در شهر تیران را بحران جدی در این شهر دانست و خاطرنشان کرد: در رعایت اصول ایمنی و رعایت حریم آن نیاز به توجه جدی است که هر کدام از این خطوط یک تهدید برای مردم به شمار می رود.

وی مدیریت معادن شهر و جلوگیری از خسارت های آن ها را نیز خواستار شد و گفت: فعالیت این معادن در محل های مسکونی تهدیدی علیه محیط زیست و زندگی مردم است و باید به منظور پیشگیری از بروز حادثه، این معادن ساماندهی شوند.

کد خبر 357508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.