بی‌مهری مسئولان به مدال‌آوران جهانی شهرضا

شهرضا – رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا گفت: این اداره نمی‌تواند تجلیل مناسبی از ورزشکاران برون مرزی دانسته باشد زیرا هیچ ردیف بودجه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، علی نقی انصاری امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از هفت هزار نفر ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته در این شهرستان فعالیت می‌کنند که این تعداد موفق به کسب بیش از ۸۰۰ مدال در مسابقات استانی، کشوری و برون مرزی شده‌اند.

وی با اشاره به کسب ۱۶ مدال در مسابقات برون مرزی از سوی ورزشکاران این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون، تصریح کرد: از این تعداد سه مدال طلا، شش مدال نقره و هفت مدال برنز بوده است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به برگزاری ۴۸۹ مسابقه شهرستانی در شهرضا، خاطرنشان کرد: این شهرستان تاکنون میزبان ۵۵ مسابقه استانی و ۴۲ مسابقه کشوری و لیگ باشگاه های کشور بوده است.

انصاری گفت: در حال حاضر بیش از هزار شطرنج باز تحت نظارت ۴۰ مربی در شش باشگاه این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: هیئت شطرنج شهرضا هر سال نیمی از مدال‌های استان اصفهان در رده‌های مختلف سنی کسب می‌کند و به همین دلیل، به عنوان هیئت برتر شهرستانی و استانی معرفی شده است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به کسب نخستین مدال پارا آسیایی این شهرستان در مسابقات جاکارتا، خاطرنشان کرد: «مهدی رومیفرد»، روشندل شهرضایی با کسب مقام سوم تیمی ماده در رشته شطرنج، این مدال را کسب کرده است، این در حالی است که این شطرنج‌باز از سال ۸۲ تا امروز، موفق به کسب ۴۰ عنوان قهرمانی در مسابقات مختلف شده است.

انصاری با بیان اینکه هیئت شطرنج نابینایان شهرضا فاقد رییس است، یادآور شد: هنوز فردی که توانمندی وعلاقه لازم برای پیگیری مسائل نابینایان و فعالیت در این زمینه داشته باشد، پیدا نشده است، این در حالی است که شهرضا یکی از پایگاه‌های مهم شطرنج کشور است.

وی تأکید کرد: اداره ورزش و جوانان شهرستان نمی‌تواند تجلیل مناسبی از ورزشکاران برون مرزی دانسته باشد، زیرا هیچ ردیف بودجه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته نشده است، البته برای قهرمانان مسابقات المپیک، پاراالمپیک و بازی‌های آسیایی جوایزی از سوی وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته شده است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا تصریح کرد: شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهرها و نهادهای خصوصی در دیگر شهرستان‌ها، جوایزی برای ورزشکاران بین‌المللی تهیه می‌کنند.

انصاری با بیان اینکه امیدواریم شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرضا نیز برای تشویق و حمایت از ورزشکاران برون مرزی، تلاش بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: امسال با کمک ۳۰ میلیون تومانی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، همایش تجلیل از بیش از ۲۰۰ ورزشکاران مدال آور ملی و بین‌المللی شهرستان در سال گذشته، برگزار شد.

وی گفت: در حال حاضر اعتبارات هیئت‌های ورزشی از طریق درآمد حاصل از واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی تأمین می‌شود که این مبالغ بسیار اندک است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا تصریح کرد: درآمد اماکن خصوصی شهرستان شهرضا ۴۰۰ میلیون تومان است که نیمی از آن پس از واریز به خزانه دولت، به عنوان اعتبارات ورزشی و نیم دیگر، به حساب هیئت‌های ورزشی واریز می‌شود.

کد خبر 357506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.