مالیات بر عایدی سرمایه موجب کاهش تلاطم در بازار مسکن می‌شود

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: افراد برای خرید بیش از یک مسکن، باید مالیات پرداخت کنند تا مشخص شود که چه کسانی خریدار واقعی بوده و چه افرادی دلال هستند.

به گزارش ایمنا، سیداحسن علوی با اشاره به ضرورت مقابله با فعالیت دلالان در بازار مسکن، اظهارکرد: در شرایط کنونی بخش قابل توجهی از تلاطم بازار مسکن به علت حجم بالای دلال بازی در این عرصه است و عملا دلالان با افزایش تقاضا و خرید مسکن، زمینه را برای کاهش عرضه، احتکار مساکن و در نهایت افزایش قیمت این بازار فراهم می کنند.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افزود: بی شک اعمال سیاست‌های مالیاتی در حوزه خرید و فروش مسکن می تواند به کاهش دلال بازی در این عرصه کمک کند، از این‌رو تصویب لایحه مالیات بر عایدی سرمایه می تواند به کاهش تلاطم بازار مسکن کمک شایانی کند.

علوی افزود: بی شک افراد برای خرید بیش از یک مسکن باید مالیات پرداخت کنند تا مشخص شود که چه کسانی خریدار واقعی بوده و چه افرادی دلال هستند، از این رو اعمال مالیات بر عایدی سرمایه به شفاف‌سازی حوزه مسکن نیز کمک شایانی خواهد کرد.

اعمال مالیات ۴۰ درصدی برای خرید مسکن دوم یا سوم

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، برای افرادی که اقدام به خرید مسکن دوم یا سوم می کنند، مالیات ۴۰ درصدی اعمال می شود و این مسئله می تواند بازار مسکن را به ثبات برساند.

وی افزود: اعمال مالیات ۴۰ درصدی برای خرید مکرر مسکن می تواند بسیاری از افراد را که سودای دلال بازی داشته و یا حتی به بازار مسکن به عنوان کالای سرمایه ای نگاه می کنند را از فعالیت در این عرصه باز دارد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 357482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.