شهریه یک میلیون تومانی برای آموزش تکدی‌گری

مدیرعامل "انجمن پایان کارتن‌خوابی امید" گفت: کسانی در مرکز ساماندهی معتادان متجاهر اصفهان هستند که برای آموزش تکدی‌گری به تهران رفته‌ و برای این کار یک میلیون تومان شهریه داده‌اند!متاسفانه برای نگهداری این افراد با توجه به بیماری‌های جسمی، روانی و اعتیادی که دارند با مشکلات بسیاری رو به‌رو هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن انصاری ظهر امروز (چهارشنبه) در اولین جلسه کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان با محوریت ساماندهی معتادان متجاهر شهر اصفهان اظهار کرد: متاسفانه دستگاه‌های مربوطه به دلایل مختلفی اعم از کمبود بودجه یا بروکراسی‌های اداری وارد بحث ساماندهی معتادان و کارتن‌خواب‌ها نمی‌شوند.

وی با انتقاد از استاندارد نبودن مرکز فعلی ساماندهی معتادان متجاهر افزود: شهرداری تا به حال همکاری لازم را در تامین مکان و تجهیزات اولیه داشته است اما ساختمان شرایطی دارد که امکان برقراری سیستم سرمایشی و گرمایشی نیاز به هزینه بالایی دارد؛ تاکنون تمام هزینه‌های مرکز با خیریه پایان کارتن‌خوابی بوده است و این خیریه تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان بدهکار شده این در حالی است که کمک‌های مردمی به کمتر از یک دهم کاهش یافته است.

انصاری با اشاره به اینکه مرکز ساماندهی معتادان متجاهر در ایام سرد سال بیش از ۲۰۰ مددجوی معتاد یا کارتن‌خواب را پذیرش کرده است، اظهار کرد: اکثر قریب به اتفاق این افراد چیزی برای از دست دادن ندارند و بدون حضور نیروی انتظامی و کمک دستگاه‌ها واقعا کنترل آنها سخت و طاقت فرسا است.

مدیر انجمن پایان کارتن‌خوابی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته طی دو سال اخیر باندهای تکدی‌گری در شهر اصفهان شناسایی و ساماندهی شده است، تصریح کرد: این در حالی است که کسانی در مرکز ساماندهی معتادان متجاهر  اصفهان هستند که برای آموزش تکدی‌گری به تهران رفته‌اند و برای این کار یک میلیون تومان شهریه داده‌اند! متاسفانه برای کنترل و نگهداری این افراد با توجه به بیماری‌های جسمی، روانی و اعتیاد مشکلات بسیاری داریم.

وی در خصوص ناتوانی در تامین هزینه درمان این افراد و لزوم وجود پزشک و پرستار مقیم در مرکز، گفت: متاسفانه علاوه بر بهزیستی، علوم پزشکی هم ظرفیت و بودجه‌ای برای فرستادن پزشک مقیم به این مرکز ندارد این در حالی است که بیمارستان‌ها برای بستری کردن این افراد هزینه بالایی در ابتدای امر مطالبه می‌کنند که قادر به تامین آن نیستیم همچنین ثبت احوال استان هم تاکنون همکاری خاصی برای تعیین هویت این افراد ندارد.

انصاری با اشاره به همکاری شهرداری اصفهان با مرکز ساماندهی معتادان متجاهر اصفهان گفت: متاسفانه دستگاه‌ها در مورد هزینه های بالای نگهداری و تامین معاش مددجویان این مکان اطلاعات کافی ندارند و هزینه این مرکز در برابر کمک‌های انجام شده به شدت ناچیز بوده است.

وی در خصوص مشکلات مکاتبات اداری بین دستگاهی برای پذیرش افراد گفت: ارجاع برخی افراد آسیب‌دیده بیش از ۱۵ روز به طول می‌انجامد و در هشت ماهه گذشته بهزیستی ناتوانان جسمی بالای ۶۰ سال را پذیرش نکرده است حتی با حکم قضایی هم پذیرش افراد انجام نمی‌شود؛ افراد مصرف کننده متادون را هم بهزیستی در هیچ یک از مراکز خود پذیرش نکرده است پس وقتی بهزیستی زیرساخت لازم برای پذیرش ندارد ما مجبور هستیم این افراد را نگهداریم.

مدیر انجمن پایان کارتن‌خوابی در خصوص وضعیت کودکان کار در این مرکز گفت: اکثر کودکان کار در اصفهان از اتباع بیگانه هستند که تعدادی از آنها تحت پوشش انجمن کارتن خوابی هستند که حتی به مدرسه هم نمی رفتند اما با تلاش زیاد سعی در شروع تحصیل این کودکان داشته‌ایم.

کد خبر 357477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.