طرح نوسازی تاکسی‌ها باید سریع‌تر آغاز شود

تاکسی‌ها سهم ۳۰ درصدی حمل‌ونقل را به خود اختصاص داده‌اند که متاسفانه از مهرماه سال گذشته نوسازی آن‌ها متوقف شده است و از این رهگذر رانندگان آن با دشواری در تامین معیشت مواجه هستند.

به گزارش ایمنا، عضو کمیسیون عمران مجلس اولویت نخست شهرداری و دولت راحفظ سلامت شهروندان دانست و گفت: طرح نوسازی تاکسی‌ها باید سریع‌تر آغاز شود.

مجید کیان‌پور با بیان اینکه باید نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی سرعت بیش‌تری بگیرد، اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت پایتخت کاهش آلایندگی هوا است که تحقق این امر باید با از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به خصوص وسایل حمل‌ونقل عمومی باشد.

وی با گلایه  از همراهی نکردن برخی دستگاه‌های مسئول در خارج از رده کردن خودروهای فرسوده، ابراز کرد: بر اساس اظهارات مسئولان از زمان اجرای طرح های نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون شهری در بهمن ۹۶ حتی یک دستگاه هم وارد ناوگان حمل‌ونقل شهری نشده است که باید سریع چاره‌ای برای آن اندیشید.

کیان‌پور با تاکید بر لزوم گسترش حمل‌ونقل عمومی افزود: تاکسی‌ها سهم ۳۰ درصدی حمل‌ونقل را به خود اختصاص داده‌اند که متاسفانه از مهرماه سال گذشته نوسازی آن‌ها متوقف شده است و از این رهگذر رانندگان آن با دشواری در تامین معیشت مواجه هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس به استفاده از فاینانس برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: چنانچه خواستار کاستن از آلودگی و ترافیک ناشی از استفاده از خودروهای شخصی هستیم باید به نوسازی و گسترش ناوگان حمل‌ونقل عمومی اهتمام داشته باشیم.

منبع: تین نیوز

کد خبر 357475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.