مرکز ساماندهی معتادان متجاهر اصفهان رو به تعطیلی است

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: مرکز ساماندهی معتادان متجاهر اصفهان واقع در میدان استقلال رو به تعطیلی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در اولین جلسه کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان که با محوریت ساماندهی معتادان متجاهر برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد مشکلات و آسیب‌های اجتماعی پیرامون موضوعات کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر بودیم که در حال حاضر این افراد در مرکزی که در میدان استقلال جمع‌آوری شده‌اند و این مرکز توسط یکی از خیران داوطلب اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسات گذشته برای اداره این مرکز برای هر سازمان وظایفی در نظر گرفته شد، افزود: متاسفانه بعد از مدتی همه دستگاه‌ها وظایف خود را رها کردند و در حال حااضر خیر اداره کننده این مرکز نیز دچار مشکلات اقتصادی شده و توان تامین مایحتاج ۱۰۰ فرد آسیب دیده موجود در این مرکز را ندارد.

رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روبه تعطیلی بودن مرکز ساماندهی معتادان متجاهر شهر اصفهان، اظهار کرد: چنانچه این مرکز تعطیل شود عواقب خوبی را به دنبال نخواهد داشت و چالش‌هایی که تاحدودی مدیریت شده است دوباره به سطح شهر باز می‌گردد.

وی با اشاره به میراثی بودن ساختمان مرکز فعلی ساماندهی معتادان متجاهر اصفهان گفت: این مرکز برای سیستم گرمایش و امکانات اولیه با مشکلات بی‌شماری مواجه بوده است و قرار بود جمعیت زنان ساکن در این مرکز در مکان دیگری ساماندهی شوند.

محمدی با بیان اینکه نیروی انتظامی قرار بود تامین امنیت این مرکز را به عهده بگیرد، تصریح کرد: با شروع فصل سرما باید تدابیری برای این مرکز اندیشید و قرار بر این بود همه دستگاه ها از این مرکز حمایت کنند و امروز نباید از موضع دفاعی دستگاه‌مان وارد بحث شویم، البته شهرداری تاکنون در حد توان خود همکاری لازم را با این مرکز داشته است.

وی با ابراز تاسف از اینکه دستگاه‌ها در مورد هزینه‌های این مرکز توجیه نیستند، اظهار کرد: این مرکز تاکنون با کمک مردم اداره شده است و کمک های دولتی در برابر هزینه های کمرشکن آن بسیار ناچیز بوده است.

محمدی با بیان اینکه تامین هزینه‌های معتادان متجاهر در ماده ۸۰ قانون شهرداری‌ها و برنامه توسعه ششم آمده است، خاطرنشان کرد: برنامه ششم توسعه بهزیستی و شهرداری را در خصوص معتادان متجاهر مکلف به انجام وظایفی کرده است که باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

وی با ابراز تاسف از اقدامات کمرنگ دستگاه های متولی پیشگیری در حوزه اعتیاد افزود: اگر دستگاه های متولی پیشگیری وظایف خود را به خوبی انجام می‌دادند شاهد چنین وضعیتی نبودیم و حق این افراد آسیب‌دیده قطعا در جای دیگری نادیده گرفته شده است؛ به هرحال موضوع شهروندان چه اصفهانی چه غیراصفهانی برای ما اهمیت دارد.

رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به عدم وجود ظرفیت ارجاع در بهزیستی برای پذیرش این افراد آسیب‌دیده‌ گفت: متاسفانه بهزیستی چه در خصوص زنان چه در مورد مردان ظرفیت پذیرش ندارد و به طور کلی زیرساخت ارجاع در مراکز مختلف یافت نمی‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی در کشور متولی ندارد، افزود: بهزیستی متولی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است در حالی که نه اعتبار و نه نیروی کافی در این زمینه دارد؛ دستگاه‌های دیگر هم مشکلات خود را مطرح می‌کنند و ما نمی‌دانیم تکلیف شهروندان درگیر در این آسیب‌ها چیست.

کد خبر 357469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.