رفع مخاطرات زندگی شهری نگاه ویژه مدیریت شهری اصفهان است

۳۱ اکتبر مصادف با ۹ آبان ماه بنا بر تصویب مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان روز "شهرهای جهان" نامگذاری شده است تا لزوم تحقق " شهر بهتر، زندگی بهتر" که شعار این مناسبت جهانی است را به شهرنشینان و متولیان اداره شهر، یادآوری کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شعار سال ۲۰۱۸ این رویداد " ساختن شهرهای تاب آور و پایدار" تعیین شده است تا شهرهای جهان، برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را بر اساس این رویکرد اعلام و ارائه کنند.  

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در این خصوص گفت: شهرها برای تاب آور بودن و توان مقابله با موقعیت‌های مختلف باید ظرفیت‌های خود را برای دفع اثر مخاطرات توسعه داده و بتوانند از زندگی شهروندان محافظت کنند. در این راستا رفع مخاطرات زندگی شهری و افزایش زیست پذیری شهر، نگاه ویژه مدیریت شهری در اصفهان است.

ایمان حجتی افزود: با توجه به اهمیت موضوع تاب آوری و حفاظت از زندگی شهروندان، شهرداری اصفهان به مناسبت این روز جهانی، نشست تخصصی مدیریت رخداد شهری در حوادث بشرساز را در محورهایی چون شناخت و آگاهی از اصول پدافند غیرعامل، شناخت استانداردهای پدافند غیرعامل مرتبط با مباحث شهری و ارائه راهبردها و راهکارهای رعایت الزمات پدافند غیرعامل با حضور مدیران و کارشناسان شهرداری اصفهان ۱۰ آبان ماه در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حرکت نمادین کوهگشت با حضور کارکنان سازمان آتش‌نشانی به عنوان یکی از عاملان ایمنی شهر و شهروندان و با حضور مدیران شهری در محل کوه صفه از دیگر برنامه‌های شهرداری اصفهان در این زمینه است که در حاشیه آن نیز اجرای نمایش‌های مفهومی با موضوع تاب‌آوری شهری پیش بینی شده است؛ همچنین به همین مناسبت، شنبه ۱۲ آبان ماه آغاز عملیات اجرایی مرکز مدیریت بحران شهرداری اصفهان را در محل باغ فدک شاهد خواهیم بود.  

کد خبر 357459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.