کتاب آمارنامه شهر اصفهان رونمایی می‌شود

رییس اداره آمار و اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: آمارنامه سالیانه شهر اصفهان یک منبع قابل ارجاع و حاوی اطلاعات شهری است که پشتوانه مصوبه شورا را دارد و به صورت سالیانه تهیه می شود.

رسول موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این آمارنامه بر اساس استاندارد بین‌المللی طبقه‌بندی فعالیت‌های اقتصادی" آیزیک" در ۲۰ فصل با همکاری ارگان‌ها، معاونت‌ها و مدیریت‌های شهرداری تهیه می‌شود؛ هر فعالیت اقتصادی شاخص، آمار و استاندارد خاص خود را دارد که به آن "آیزیک" گفته می‌شود.

وی درباره روند تهیه این آمارنامه توضیح داد: ابتدا محتوای فصول آمارنامه بر اساس استاندارد "آیزیک" طبقه‌بندی و سپس فرم‌ها بر اساس محتوا طراحی می‌شود، پس از آن شاخص‌ها بر اساس فرمت‌های استاندارد در حوزه‌های معین تعیین و نسبت به جمع‌آوری اطلاعات اقدام خواهد شد، پس از جمع آوری اطلاعات، گزارش‌ها، نقشه‌ها و نمودارها تهیه می‌شود.

رییس اداره آمار و اطلاعات شهرداری اصفهان با بیان اینکه از پیشنهادات نیز جهت ارتقاء کیفیت آمارنامه استفاده می‌شود، گفت: این آمارنامه در سطح کشور و مقامات کشوری، استان‌ها و شهرداری‌ها توزیع می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: این آمارنامه تنها کتابی است که اطلاعات شهری در هر زمینه‌ای را جمع آوری می‌کند این درحالی است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری تنها اطلاعات مربوط به استان را جمع آوری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات این آمارنامه در حوزه مسکن، انرژی، بهداشت و درمان، گردشگری، شاخصه‌های قیمت، هتل‌ها، مهمانسراها، میزان جمعیت در سطح محلات، اقلیم، آموزش در سطح شهر و توزیع مدارس همچنین مسائل حوضه زاینده رود است که این اطلاعات در هیچ منبع آماری دیگری قید نشده است.

رییس اداره آمار و اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: کارشناسان شهرداری در حوزه‌های مختلف در تهیه این آمارنامه دخیل بوده‌اند و از بین ۶۰ سازمان و ارگان مورد نظر، هرکدام بسته به حوزه فعالیت خود از یک تا پنج کارشناس را برای تهیه این آمارنامه در حوزه تخصص‌های مختلف که بیشتر آن آمار و تحلیل اطلاعات بوده در نظر گرفته‌اند.

موسوی افزود: اطلاعات جمعیتی محلات بر اساس برآورد سرشماری عمومی نفوس و مسکن تهیه می‌شود؛ به طور مثال اطلاعات جمعیتی به دست آمده در سال ۹۵ پس از برآوردهای انجام شده و به تفکیک بلوک‌ها و محلات شهری در آمارنامه شهری سال ۹۶ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: آمارنامه شهری سال ۹۶ بر روی پرتال شهرداری اصفهان قرار گرفته است و کتاب آن نیز به زودی پس از رونمایی توزیع خواهد شد.

کد خبر 357441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.