نخستین دوره المپیاد شهری بازی‌های فکری برگزار می‌شود

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: نخستین دوره المپیاد بازی‌های فکری به همت شهرداری شیراز در فاز شهری با هدف تقویت مهارت تصمیم‌گیری و خلاقیت افراد برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، ابراهیم گشتاسبی‌راد اظهار کرد: المپیاد بازی‌های فکری در چهار فاز طراحی شده است که به ترتیب در سطوح محلی، شهری، ملی و آسیایی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه فازهای اول و دوم این المپیاد محلی و شهری است، گفت: هدف از برگزاری این المپیاد آشنایی جوانان و خانواده‌ها با بازی‌های فکری، آموزش شیوه اجرای بازی و همچنین اجرای مسابقه به صورت جشنواره است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: افزایش دانش و مهارت تحلیل و تصمیم‌گیری، خلاقیت و تفکر در جوانان و نوجوانان، ایجاد هیجان سالم و شور و نشاط اجتماعی در جامعه از طریق معرفی و آشناسازی افراد با این بازی‌ها، کمک به پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی و سالم‌سازی اوقات فراغت اقشار مختلف و جایگزینی فرهنگ استفاده از بازی‌های فکری به جای بازی‌های بی هدف و مخرب را از دیگر اهداف این المپیاد بیان کرد.

گشتاسبی‌راد با اشاره به برگزاری فاز نخست این المپیاد که از ۲۷ مردادماه تا ۱۸ شهریورماه در سطح محلی با حضور بالغ بر ۲۳ هزار نفر در شیراز افزود: براساس برنامه زمان‌بندی، فاز دوم یعنی مرحله شهری، از ۲۶ آبان شروع و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد که در این مرحله افراد بالای ۱۴ سال به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: افراد با مراجعه به مراکز فرهنگی وابسته به شهرداری یا سایت این سازمان، می‌توانند در این المپیاد ثبت نام کنند.

گشتاسبی‌راد اظهار کرد: قرار است مرحله ملی المپیاد بازی‌های فکری دی‌ماه برگزار شود که برگزیدگان این مرحله اسفندماه به فاز آسیایی راه پیدا خواهند کرد.

کد خبر 357437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.