بهره‌برداری از بزرگ‌ترین قطب خواروبار کشور در سال ۹۸

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: پروژه عمده‌فروشان خواروبار و مواد غذایی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: این پروژه شامل ۱۱۱ واحد انبار در زمینی به وسعت ۱۵ هکتار در حال اجرا است که با راه‌اندازی آن بخش زیادی از عمده‌فروشان خواروبار شهر اصفهان که در حال حاضر مشکلات ترافیکی زیادی در شهر ایجاد کرده‌اند به آنجا منتقل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی گفت: این پروژه‌ها شامل سُرتینگ، بسته‌بندی، سردخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی، موتورسیکلت و دوچرخه، مجموعه صنایع چوب، خدمات خودرویی و پایانه و بارانداز مرکزی شیلات کشور است.

مجیری با بیان اینکه پروژه شهرک کارگاهی قصر صنعت با ۲۱۴ واحد کارگاهی آماده واگذاری به کارگاه‌های مزاحم شهر اصفهان است، افزود: پروژه شهرک صنایع کارگاهی امیرکبیر و شهرک مبل نیز در حال احداث است.

وی با اشاره به پروژه مجموعه صنایع چوب اظهار کرد: این پروژه با هدف ساماندهی کسبه فعال در حوزه صنعت چوب و مشاغل مرتبط با آن به‌ویژه فعالان مستقر در خیابان‌های شریف و امام رضا(ع) اجرا می‌شود و در زمینی به مساحت ۲۴ هکتار در خیابان امام‌خمینی(ره) نبش خیابان عطاءالملک در حال احداث است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: مجموعه بازار گل و گیاه نیز در باغ تندرستی در زمینی به مساحت ۱۴.۵ هکتار در حال احداث است که شامل بازارهای گل و گیاه، ماهیان زینتی، بازار گیاهان دارویی و پرندگان زینتی خواهد بود و تا اواخر سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

 مجیری با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های ساماندهی مشاغل شهری اظهار کرد: تعدد قوانین و دستورالعمل‌ها، ماهیت چندجانبه فعالیت‌های ساماندهی و همچنین تعدد متولیان، عوامل ذی‌نفع و ذی‌نفوذ از جمله این چالش‌ها به شمار می‌رود.

وی کاهش آلاینده‌ها و ناهنجاری‌های محیطی، اصلاح قوانین و آیین‌نامه‌ها، بسترسازی و فرهنگ‌سازی ساماندهی مشاغل را از جمله استراتژی توسعه و ساماندهی هدفمند مشاغل شهری دانست و تأکید کرد: در این راستا پروژه‌هایی از جمله مطالعات جامع ساماندهی مشاغل و صنایع شهر اصفهان با هدف تهیه برنامه راهبردی و عملیاتی در راستای ساماندهی مشاغل شهری در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 357429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.